Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 8 oktober 2010

Imma

Så där, nu har alla postulanterna flyttat över till novitiatet (gammelmattes del av huset), där gammelmatte får representera mig som novismästarinna. Kvar här i vår del av klostret är matte, novisen Conny och jag, och för min del är arrangemanget utmärkt eftersom det ger mig större lugn att ta tass om mina uppgifter. Conny verkar också tycka att det blir lättare att sköta säkerhetsarbetet när han bara behöver ta hand om den här delen, källaren och trädgården, medan bolisassistent Jenny övervakar novitiatets område.

Matte har rapporterat till mig att noviserna fortfarande är lite stressade efter flytten. Assar är den som tar det lugnast, Sixten är den oroligaste. Tänk, han jamade t.o.m. - det har han aldrig gjort förut! Jenny tillbringar än så länge den mesta tiden i cellen (gammelmattes sovrum) men kommer ut lite då och då för att äta, gå på lådan och umgås med gammelmatte. Majsan rör sig fritt i hela novitiatet, men undviker Rafael så gott hon kan... vår nyaste postulant är lite störig än så länge, eftersom han inte riktigt lärt sig kloster-reglerna än. Men det kommer, det kommer. Och alla vet ju hur jobbigt det är att flytta... det tar tid att känna sig hemma i nya lokaler.

Nu skall jag ägna mig åt två stora viktiga böneprojekt: att be för alla djur som drabbats av den hemska giftkatastrofen i Ungern och för alla kattungarna i Torshälla!

7 kommentarer:

  1. Det verkar gå bra med flytten, bara alla hittar sin rätta plats.
    Ha en härlig helg! Mjauis

    SvaraRadera
  2. Blir nog jättebra med flytten när alla har vant sig. Kan vara bra att dela på uppgifterna också! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Så tufft det låter med alla titlar. Vi blir jätteimponerade av dem. Hoppas att allt snart återgår till det normala, så ingen katt känner sig stressad.

    SvaraRadera
  4. Det känns tryggt att alla kissar har fått sina roller, även om alla inte vuxit in i dem ännu. Men eftersom vi vet att de kommer få den tid de behöver för att känna sig säkra i sina roller, så är man inte orolig.

    SvaraRadera
  5. Åh.. men det är ju lite skönt att ni två får lugn och ro. Bra för Connys stora hjärta också.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Alla ska nog bli nöjda med arrangemanget bara det får gå några dagar. Och ni finns ju alla på påhälsningsavstånd - skönt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Jag knäpper tassarna och deltar i bönen - jag lägger också till min egen bön: Må SkaparKatten vaka över mina vänner Klosterkatterna och deras mattar!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera