Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 29 december 2014

Majsan

I morgon åker den sista av våra julgäster hem igen... och det är faktiskt lite vemodigt, för de har inte bara varit väldigt trevliga att umgås med utan har också avlastat oss katter lite när det gäller mattarna. Ni vet ju att vi har tassarna fulla med att ta hand om de här två förvirrade, ynkliga och rätt besvärliga tvåbeningarna... så det har varit ganska vilsamt att kunna koppla av och ägna sig åt annat under en veckas tid, medan gästerna har sett efter mattarna. Men, som sagt, i morgon reser den sista och sedan får vi klara oss själva.

Har ni kunnat se något spinnande på katt-TV på sistone? Vi har fankattiska shower i båda köksfönstren mest hela dagarna! Strax före jul betalade matte licensen och tog i lite extra, så fjäderkotletterna riktigt trängs kring fågelmatarna och kommer så där nära att man inte kan låta bli att klappra med käkarna av ren upphetsning när man ser dem. Philemon blir rentav så till sig i pälsen att han måste gå ifrån emellanåt! *skrattar*

Mycket mat har det också blivit, måste erkännas *klappar med tassen på den runda magen*... skinka och julkorv och tonfisk och... ujujuj, jag misstänker faktiskt att jag gått upp några gram den senaste veckan. Men det springer jag lätt av mig när jag skall hålla reda på mattarna och mina små klosterkatter - för att inte tala om hunden! Hon är absolut ofarlig, kan jag avslöja, och faktiskt riktigt varm och go' att ligga intill emellanåt. Sixten tycker inte om henne, och hon tycker inte om honom, men de bråkar aldrig på riktigt utan grumsar bara om de möts. Philemon har rentav lierat sig med henne! Medan Jenny och Rafael struntar totalt i att hon går omkring här och skräpar i rummen. Man vänjer sig märkligt fort vid att ha en skällis i reviret, måste jag jama... det hade man väl aldrig trott när man bodde på katthemmet!

1 kommentar:

  1. Jag har full underhållning i föstret bakom mattes laptop också. Både hon och jag njuter av föreställningen där utanför!
    Skönt att det har blivit lite mildare. Vi har bara en halv minusgrad idag på morgonen!
    Det år också skönt att höra att ni trivs alla tillsammans och har insett att Belle ÄR en trevlig, varn och gosig skällis. Lite mutter från somliga är bara att blunda för. De som inte trivs med henne, går bara undan, men vi tror att Belle drar sig tillbaka och undviker dem som inte tycker om henne.
    Ta tass om varandra och er fina Matte och Gammelmatte!

    Nosgos

    SvaraRadera