Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 9 april 2010

Imma

Mår bättre idag, men vilar och låter de andra katterna sköta klosteruppgifterna. För mig får det räcka att be mina böner och kontemplera livet och tillvaron (och magsjuka)...

Gammelmatte städade inne i sovrummet idag och blev ledsen när hon såg hur jag har ställt till det under sängen. Men jag kan faktiskt inte rå för att det blev så tokigt... man styr inte över sin mage, när den bråkar så där. Nu skall matte skura, och sedan skall de fundera ut ett sätt att skydda golvet under sängen från mina små "olyckor" i fortsättningen, säger de *hänger med huvudet*.

Tack för era goda hälsningar, kära vänner!

6 kommentarer:

  1. Lilla gumman! Klart du inte kan hjälpa att du blev dålig. Tror nog matte är glad bara du är frisk!Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Inte kan du lastas för att du mått dåligt i magen, det tror jag gammelmatte och matte förstår. Men, jag har ett tips...köp ett billigt duschskynke (eller ta det som ni har) och lägg under sängen. Sängen håller det på plats - lätt och tvätta, bara stoppa det i tvättmaskinen.

    Hoppas du blir frisk snart!
    Vännen och kompani i Örebro

    SvaraRadera
  3. Inte ska du hänga med huvudet, vännen! Ibland går det på tok, men inte kan man rå för att man mått dåligt. Alldeles säkert är också matte och gammelmatte lyckliga och tacksamma för att du mår bra. (Vi med, förstås.) Det är bara första reaktionen att bli lite uppgiven när man upptäcker oreda. Hoppas att matte och gammelmatte klurar ut något riktigt smart för att skydda golvet. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Din stackare. Men det är inte ditt fel att magen bråkar med dig. Så du ska inte hänga med huvudet så där. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  5. Vet du Imma, jag tror nog gammelmatte mest blev ledsen över att hon förstått hur illa du mått, och kände medlidande... Ibland blir människor väldigt införstående, och hon visste nog attdu varit väldigt olycklig över det som blev under sängen, eftersom du är en duktig katt som sköter lådan i vanliga fall. Men ibland hinner man ju bara inte dit!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  6. Lilla vännen, ibland kan det verkligen bli jättetokigt. Men jag tror som Wikki och de andra, att gammelmatte blev mest ledsen över att se att du inte mådde bra. Det är alltid tråkigt när ens närstående mår dåligt, oavsett om de har två eller fyra ben. Nu hoppas jag du vilar ordentligt och att du snart mår bättre.

    SvaraRadera