Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 23 juni 2015

Robin

Jag vet inte... begriper inte matte vad jag jamar, eller begriper hon bara alltför väl vad jag menar? *fundilerar* På sistone tar jag varje chans jag kan att sticka ut på verandan när matte öppnar gammelmattes ytterdörr, men jag blir alltid infångad och inburen igen *suckar djupt*. Och det är inte sant att jag bara jamar vid dörren när Belle vill in - jag jamar också när JAG vill UT! Inte för att det har hjälpt ett endaste dugg... eller var det det det gjorde idag? För rätt som det var, kom matte och fiskade upp mig i famnen, satte sig i soffan och började att ta på mig en sele. En grön, som stank Philemon lång väg! Men okej, jag vet vad en sele är för en sådan hade jag på förra stället jag bodde på... och matte bar ut mig i trädgården och hakade fast min sele i en låååååååång lina så att jag kunde tassa omkring som jag ville i gräset.

Har någon berättat för er att matte inte klipper gräset särskilt ofta? Hon säger att hon blir så kluven av tanken, för å ena sidan älskar hon att klippa gräs och å den andra tycker hon att trädgården ser ut som en stor sommaräng med alla möjliga blommor överallt... och "det vore synd att klippa ner allt det vackra" sa hon fundersamt när vi stod där ute och såg oss omkring. Jag bryr mig inte, för blommor har jag inte mycket glädje av. Däremot är gräset gott! Och HÖGT! Jag nästan försvann, det var som en djungel där ute, jag lovar!

Den enda nackdelen med utflykten var att matte tog ut Belle också, så att hon fick gå i koppel eftersom jag hade "hennes" löplina. Och ni vet hur det är med mammahundar, de glömmer liksjam aldrig bort att man varit deras valp utan skall nosa en i baken och tvätta en och ha sig i största allmänhet... så vart jag än tassade, tassade Belle efter och kollade vad jag gjorde.

Här säger Belle att de grävde förra sommaren. Det
är därför det inte finns något gräs på den fläcken.

Till slut tyckte till och med matte att Belle gick till överdrift, så hon såg till att Belle la sig att sola istället, medan jag fortsatte att undersöka trädgården.

Inte för att det hindrade henne från att lägga sig i...

Ser ni att Belle lipar åt matte? *fnissar*

Och om JAG hade fått bestämma, hade jag fortfarande varit där ute... men plötsligt kom det en bil med tre tvåbeningar i, och då stängde matte in oss djur i gammelmattes sovrum i kattiljoner stunder medan något spinnande pågick på andra sidan. Vad det var fick vi inte veta förrän de där tvåbeningarna hade försvunnit, men då tog matte med oss allihop ut i mitt kök och visade att där stod en ny stor vit möbel. Kyl och frys kallas den, och den var jamarbra att hoppa upp på så att man fick överblick och slapp andra katter kring tassarna en liten stund. Fast jag vet nog vem som lär bosätta sig där uppe, jag... Philemon! Han skall alltid sitta högst, så att han kan se ner på oss andra...

Den nya möbeln

1 kommentar:

  1. Åh så härligt att komma ut! Sele är helt ok när man får känna lite gräs under tassarna och gott är det ju också! Nosbuffar

    SvaraRadera