Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 9 maj 2010

Majsan

Vet ni vad? Jag tror att jag är käääär... i Conny! Han är så stilig att man kan dö, och nu börjar han äntligen acceptera mig... jag vet att han blir irriterad när jag sitter en bit ifrån och tittar på honom, men jag kan liksom inte låta bli! *tjejfnissar*

Gammelmatte och matte har varit underliga hela helgen... de springer liksom inte omkring och gör saker hela tiden, utan sitter still och pratar, dricker te, leker med datorerna och så. Imma jamar att det är så det egentligen är här hemma och att hon tycker om att det äntligen är lite lugnt i huset. Så tydligen är det så att det här att gammelmatte och matte har så mycket att göra jämt och ständigt egentligen är ovanligt *funderar*. Om jag fattade Imma rätt, alltså. Och det gör mig glad, för när de sitter still, kan man krypa upp i deras famnar och gooooooooosa! Jag tycker att det är så lyxigt att ha två människor att gosa med, för de gosar på olika sätt och ibland vill man ha det ena och ibland det andra. Fast att ligga i famnen på matte och titta på TV är lite extra mysigt, förstås. Och att sitta hos henne vid datorn. Tänk, hon kan både jobba med datorn och gosa samtidigt... det är väl speciellt? Jag menar, ni andra skriver om hur era hussar och mattar blir irriterade när ni vill gosa och de sitter vid sina datorer, men sådan är inte matte. Det enda hon inte gillar är att man trampar på tangenterna, så det försöker jag undvika *drar in magen*.

5 kommentarer:

  1. Vad kul att du har hittat kärleken i Conny och att han accepterar dig. Det tog ju lite tid, men vad gör det. Tycker din matte är jätteduktigt som både kan skriva på datorn och gosa med dig samtidigt. Typiskt kvinnligt, om jag får jama så. Vi kan göra flera saker på en gång. Ni har verkligen fått det så bra som en katt bara kan ha det. TVÅ snälla människor som gosar med er och fler kattkompisar och allt annat ni får. JAg blir fortfarande alldeles varm när jag tänker på er historia.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det kan bli så bra! Gos är det bästa som finns! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Kurr, vad mysigt att du och Conny kommer överens nu! Snäll matte som gosar samtidigt som hon skriver. I och för sig kan nog matte också gosa, men problemet är att vi lägger oss på tangentbordet. Det är en lagom hög kudde. *fniss* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Oj då. Har du jamat för Conny hur du känner? Min husse brukar faktiskt gosa med mig lite när jag sitter på skrivbordet. Fast han blir lite irriterad när jag ställer mig framför skärmen. *hehe* Nosbuff!

    SvaraRadera
  5. Mjau, Conny vet och han ler tillbaka, fast vi bråkar ändå med varann ibland - men han är sååå vacker!
    tass från Majsan

    SvaraRadera