Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 28 mars 2012

Imma

I ett kloster är det lugnt och stillsamt, eller hur? Icke! Min matte håller sig i princip bara stilla när hon sitter vid datorn eller sover... och nu när våren har kommit donar hon både inne och ute hela dagarna. Puh! Man blir trött bara av att iaktta henne...

Förresten skulle Max och Måns aldrig ha skrivit om den där paddan de hittade, för helt plötsligt fick matte för sig att vi var ledsna över att vi inte hade sett någon och så sprang hon ut i trädgården och letade upp en åt oss! Och eftersom vi ju var inomhus, tog hon in paddan och släppte den på hallgolvet... *skakar på morrisarna*... ja, ni vet ju sedan tidigare att min matte är lite underligt funtad. Philemon nosade på paddan, som förstås försökte hoppa därifrån, medan jag satt en bit ifrån och tittade på... men när ingen av oss verkade vilja leka med den där förvuxna grodan (den var lika stor som mattes hand, så hon fick knappt grepp om den!) bar hon ut den igen. Så nu har vi sett en padda. Ja, jag hade ju sett paddor förut, men det kanske var en ny bekantskap för Philemon? Jag vet inte hur vanligt det är med paddor i lägenheter i Malmö innerstad?

Hur som jam städas det här idag. Och inte måttligt, heller! Matte rev ut precis allting ur städskåpet och började frenetiskt att sortera, så hälften av prylarna kom aldrig in i skåpet igen... och det ledde henne vidare till skåpet under diskbänken... och vidare till lådorna i hallen där hon har alla tekniska prylar... och till sist satt hon vid köksbordet och sorterade skruvar och spikar *suckar djupt*. Nu hotar hon att riva ut allting ur garderoben också och städa där med... Philemon gillar det förstås, och är med överallt, men jag önskar att matte kunde sitta här vid datorn och ta det lugnt istället, så att jag kunde rulla ihop mig i hennes famn. Våren har tydligen sina avigsidor också - den utlöser en märklig städmani hos tvåbeningarna!

Kan slutligen jama att Sagge blivit överburen till novisiatet igen, så framåt kvällen får jag väl en rapport från Jenny (som numera är bolis) hur det går med integreringen.

3 kommentarer:

  1. Fnissar. :) Tror jag skall jama till matte att hon skall ta in en padda till oss också, men jag tror inte hon gör det för hon är nog rädd att vi skulle skada den stackaren. Pfft, skulle vi väl aldrig göra!

    Hoppas det går bättre och bättre med Sagge för varje dag.

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!!! Där har vi en matte som tänker på sina katter! :D Nu måste jag ju säga åt matte att hämta en åt oss också, men jag ser att hon ryser vid bara tanken på att röra en groda eller padda, hon är ju uppvuxen stadsbo pfft! ;)

    Värst vad din matte håller igång då, jag tror att det där de drabbas av ibland kallas för "ryck", bäst att hålla sig undan då...

    Och gammelmatte är lika ihärdig hon, heja Gitte! :D

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Ursäkta!
    Jag har varit usel på att kommentera hos alla mina vänner ett tag.
    Men det har varit väldigt mycket ett tag. Snart kommer bättre tider och jag ska avslöja vad jag gjort

    SvaraRadera