Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 30 mars 2012

Imma

Nu börjar jag bli så där otrevligt pirrig i magen, måste jag jama... för idag använde matte ett ord jag avskyr: packa. Det visar sig att hon tänker åka ifrån mig på måndag och bli borta en kattiljon dagar (hela fyra stycken)! *ryser* Inte förrän till påsken kommer hon hem igen, och under tiden skall jag vara ensam med där här överaktiva skånska studsbollen... vad skall jag ta mig till? *vrider tassarna* Matte säger att gammelmatte kommer att ta väl hand om oss, och det tror jag väl... men kommer hon att sova hos mig på nätterna, som matte gör? Jag är en gammal dam med bestämda vanor, och jag vill sova under täcke intill min mattes mage nattetid, sitta i hennes famn vid daton och gosa, veta att hon alltid finns i närheten närhelst jag behöver henne.

Vad matte skall göra? Jam, vad jag förstår skall hon vara i sin kyrka i Stockholm och fira påskveckan på det där speciella sättet som präster och nunnor gör, vilket betyder att hon är som klistrad vid altaret och pratar med Skaparkatten dagarna i ända. Begriper inte varför hon inte kan göra det här hemma? Vi har ju ett eget altare i källaren som hon kan stå vid och bubbla hur mycket hon vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar