Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 16 april 2013

Imma

IDAG KOM VÅREN! Jam minsann, idag kom den alldeles väldigt ordentligt med +17 grader och sol - mmmmjau! *myser* Så jag tyckte att eftermiddagen erbjöd ett utmärkt tillfälle att ta mig en kontrollrunda i trädgården...


Jamjamensan, allt ser ut som det skall *nöjd*

Sedan gonade vi oss i solskenet, matte och jag... det var så skönt, och jag blev nästan yr av all fågelsång och alla dofter.


Så nu vet ni det, vännisar - våren ÄR här! Och när jag var nöjd med min visitation utomhus, tog matte ut först Jenny och sedan Philemon på liknande promenader i sele och koppel...


Gammelmatte höll Jenny medan matte tog bilden...
och sedan gick matte och Jenny ett varv runt huset


Philemon blev som vanligt "förlamad" när
selen kom på... han skyller på att den
trycker på ryggmärgen på honom *fnyser*


... men väl igång, gjorde han det han är bäst på:
att klättra! "Rawr, jag är en leopard!"

Sist satte sig matte inuti kattgården för att hålla de andra katterna sällskap. Vid det laget hade dock solen smugit runt hörnet, så den enda katt som fortfarande ville vara i katt-gården var Majsan.


En stilstudie av vår kattmadam...


Majsan och matte tittar på när gammelmatte
trädgårdsdonar utanför nätet...



5 kommentarer:

  1. Jam så härligt ni verkar ha det. Vi har haft regn hela dagen, men nu tittar solen fram.

    SvaraRadera
  2. Så skönt ni hade i solen!
    Hos oss har det regnat hela dan idag med!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Och så många fina bilder! Nu längtar vi ut extra mycket! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Jamarns vilka fina bilder på er, ni ser verkligen ut att njuta!
    Här är det tyvärr fortfarande kallt, 6-7 grader och så blåser det isbjörnar enligt matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Våren har kommit hit också. Äntligen! Vi har varit ute och luftat pälsen riktigt mycket. Från tidig morgon till sen eftermiddag. Sen var vi så trötta så vi sov hela kvällen. Väldigt fina bilder på er och era mattar. Och vad bra att ni har en kattgård. NosGos

    SvaraRadera