Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 16 februari 2016

Rafael

Idag är det en JAMARFIN dag, för idag fyller min matte (som de andra katterna kallar gammelmatte) år! Den andra matten, hon som gosar med mig på nätterna när min matte sover, säger att hon blir hela sjuttiotre år gammal... det är ungefär samma sak som fjorton och ett halvt kattår, minsjam! Så vi klosterkatter håller på att planera ett hemligt firande för henne som vi skall dra igång när hon har vilat efter di... dilaly... äsch, ni vet, när hon kommer hem från sjuka huset. Att försöka sjunga katternas födelsejamssång precis när hon kommer hem fungerar inte, för då är hon så vissen och vill bara ta det lugnt... men framåt kvällskvisten piggnar hon till, och DÅ! *kurrar*

Min matte är världens bästaste tvåbening, så är det bara!

Du och jam, matte! Ja, Rafael - du och jag!


4 kommentarer:

  1. Vi ber att få Kattulera Gammelmatte på födelsedagen!
    Leve hon!
    KurrJam! KurrJam! KurrrJaaam!!!

    Kram å nosgos

    SvaraRadera
  2. Stora kattulationer till gammelmatte på födelsedagen!
    Hoppas hon får en härlig kväll när hon har piggnat till lite
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. KURRA KURRA på Gammelmattes födelsedag !!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Hurr-Jam för finaste Gammelmatte! Fin bild på er! Nosbuffar

    SvaraRadera