Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 6 september 2010

Imma

Jag har funderat över det här med vetar... min matte och gammelmatte med, för den delen, måste gå rätt ofta till sina människovetar och de verkar inte tycka bättre om det än vi katter gör när vi måste till våra vetar. Så det kanske är så här, att ingen av oss gillar att behöva gå till veten, men ibland måste vi. Och då är det bra att de finns. För tänk om det inte funnits några vetar... då skulle många katter dö, och människor med, för att de inte fick hjälp!

Matte har berättat för mig att hon tycker precis lika illa om att bli stucken som jag tycker, och att det gör ont i henne också när hennes vet sticker henne. "Men" tillägger hon "om jag inte låter veten sticka mig, blir jag inte frisk... och jag vill ju ha hjälp, även om det är otäckt". Då frågade jag om hon också tycker illa om att åka bil, och då blev hon tyst... men efteråt förstod jag att det var en dum fråga, för katter och människor är olika på det viset. Katter har så väldigt mycket skarpare sinnen än tvåbeningarna - det är därför vi inte gillar när det rör sig och vinglar och har sig... matte säger att vissa tvåbenta kan känna nästan likadant och bli åksjuka, men att de flesta inte har så bra sinnen att de blir illamående av att åka bil. Tänk, att det är därför - det visste inte jag.

Hur som helst hittade jag en rolig vet-bild på nätet, som jag vill visa er... *fnissar* (och ta nu inte illa upp, Trassla... det är bara på skämt, jag lovar!)


4 kommentarer:

  1. Det var ett klokt inlägg du gjorde. Det märks att du är en erfaren och klok kisse. Jag måste säga att vettisbilden var väldigt rolig. *fniss*

    SvaraRadera
  2. Matte säger också att det är bra med vettisar, fast så jätteskoj är det inte att åka dit förstås. Det var en kulig bild ni hade hittat. *hihi* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Vi katter måste ju ha överseende med så mycket, vettisar är bara en sak. Men de har ju faktiskt hjälpt många. Det har ju funnits historier bland bloggarna på sistone som visar att de faktiskt gör nytta.

    SvaraRadera
  4. FNISSVOFF FNISSVOFF FNISSVOFF!
    ...jag hade kanske blivit liiite sur om det hade varit samma sorts belysningseffekt genom öronen...
    *rullar runt och fnissar*
    *vift vift vift*

    SvaraRadera