Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 10 juli 2011

Conny

Nääääääää... ida fickde ja veta nåt HEMST: gammelmatte kommer inte hem på tisda! Får'e verklien va så ORÄTTVIST?!? Jag börjar miss-tänka att hennes människovet har blivi förtjust i henne å vill behålla'na för sej schälv, men de tror inte matte... hon säjer att de e för att gammelmatte fortfarande e för schuk för å klara sej hemma. Hon måsste va där de finns folk som kan ta hand om henne hela tin, inte bara då å då. Men JA kan välan ta tass om henne?!? Ja e jättebra på å spinna å trampa å gosa... räcker inte de? *hänger med huvudet*

Mattes kommentar: Det som hänt är att gammelmatte fått tillbaka sin njursvikt och även hjärtat mår sämre, eftersom hon återigen börjat samla på sig vätska. Därför måste hon bli kvar och genomgå fler blodprover så att läkarna blir säkra på hur de skall medicinera henne så att hon inte blir sjuk igen. Tydligen är det två av gammelmattes viktigaste mediciner som tillsammans skapar en förgiftnings-situation i kroppen, så minst en av dem måste bytas ut - det är bara det att båda två är väldigt centrala för hennes hälsa i övrigt, och de är inte säkra på om de kan hitta andra mediciner som fungerar lika bra. Så just nu är gammelmatte mycket ledsen, och jag försöker besöka henne varannan dag för att hålla humöret uppe på henne.

Var dock inte oroliga för katterna här hemma - jag lovar att ösa gos över dem, så att de inte längtar ihjäl sig efter gammelmatte!

10 kommentarer:

  1. Komplikationer på grund av mediciner som inte fungerar fullt ut tillsammans är jättetråkigt och många råkar ut för det tyvärr.
    Vi ber till honom där uppe och till Skaparkatten för att läkarna ska kunna hitta några likvärdiga som fungerar tillsammans och kan hjälpa gammelmatte. Hälsa henne så gott från oss!

    =^.^=

    Kram och nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Vi gör som Hjulia,Smulan och Amanda och ber vi med.Hoppas att de får ordnig på meducinerna.Är säker på att Gammelmatte längtar lika mycket efter er som ni efter henne.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det där med mediciner är komplicerat tyvärr och kan ta lång tid att komma till rätta med om man har otur. Vi håller både tassar och tummar för att gammelmatte snabbt får komma hem till dig Conny, ja till de andra katterna också naturligtvis.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Vi håller tassar och tummar för att det ska lösa sig med medicinerna snart.
    NosGos och kramar från Kolfart och matten.

    SvaraRadera
  5. :( :( :(
    Hoppas , hoppas att dom fixar till det med gammelmattes medusiner snart så hon kan komma hem till er !!!

    SvaraRadera
  6. Vi på katthemmet är så ledsna för att gammelmatte är sjuk. Särskilt eftersom vi vet att hon behövs så väl på annat håll. Men vi är ändå väldigt glada att hon är på sjukhus så att hon får all hjälp hon behöver. Ge henne många krya-på-dig-buffar från oss alla.

    SvaraRadera
  7. Vi hoppas verkligen, att gammelmatte kan få en kombination av mediciner som passar henne och låter henne må bra. Vi hade förstås också hoppats på, att hon nu skulle vara hemma hos er alla igen, men det viktigaste är förstås att hon är där hon har möjlighet att få hjälp. Hälsa henne så mycket! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. TACK, TACK alla vänner - både 2 och 4 benta. Idag har jag fått flytta till ett eget rum och jag får troligen komma hem senare under veckan. En av läkarna på förmiddagsronden sa: "du får säkert komma hem före jul...!" -och vi skrattade gott och då sa den andre att så illa är det inte i alla fall. Nej, skämt åsido. Jag blir kvar här tills de har hittat en balans mellan smärtlindring, insulin och njursvikten. Det går ingen nöd på mig och nu när jag har eget rum så känns det bättre för jag har egen toa med dusch och kan gå dit när jag vill och jag kan ha fönstret lite öppet. TV, radio och talbok har jag också och rummet är trevligt på alla vis och känner jag mig ensam kan jag ju gå och hälsa på två av kamraterna jag hade förut. Jag tror nog att de avundas mig lite att jag fick flytta till rummet bredvid. Till matte: nr1. Nu har jag lånat två nya talböcker och det är dags att gå upp till avdelningen igen. Många varma hälsningar till er alla!
    Ps. Matte - vi talar om MDs telefonsamtal när vi ses. Ds.

    SvaraRadera
  9. Å, så skönt att du fått eget rum, gammelmatte! Då slipper du kamper om persienner, åsynen av "liket" (internt skämt, för er andra som inte begriper - hihi!) och... ja, du vet vad jag tänker på. Hoppas att det är okej att jag kommer på besök i morgon? Alla missarna jamar ett högljutt MJAU! till dig - själv sänder jag min varmaste kram... gnugg gnugg från matte.

    SvaraRadera
  10. Jättebra om du kommer i morgon. Då kanske jag fått veta något mer......

    Nu stänger jag ned och går upp för att äta lunch.

    Kram och sidognuggisar

    Din Mutti
    Hälsa Conny - ja, de andra också förstås

    SvaraRadera