Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 5 juli 2011

Klosterkatterna

Ehrm... för den goda sakens skull har vi beslutat att bjuda på oss själva ur lite... *rodnar*... skall vi kalla det "annorlunda vinklar"?... så där som Snuffe och Tindra samt Nea... *host, harkel*... ja, hrm, som jamat var. För det är väl meningen att bilderna skall publiceras i en kalender och säljas riktigt dyrt till förmån för Snuffe-fonden?!? Det är absolut enda orsaken till att vi ställer upp, så det så!

Majsan skäms inte för sig och hoppas att det finns trevliga gossar där ute som gillar lite mer välväxta damer:

Vadå skämmas? Att man är vacker kan man väl inte rå för?


Rafael har inga hämningar alls - kom och ta mig, girls! tycks vara hans lockrop:

Pfft! Fåntrattar - man får inget napp om man inte bjuder på sig själv! Gissa vad med brudar jag har nedlagt i mina dagar som fritassad i Karlskoga - jag är farsa till halva kattbefolkningen, sö!


Conny, däremot, har hunnit växa in i klosterlivet lite mer och sätter sedligt tassen för (samt håller för ansiktet):


Det här gör jag bara för Snuffe-fonden... och för Skaparkattens skull, skvallra inte för gammelmatte!


Slutligen lite pole dancing a la Assar:

Blir'e bra så här? E ja fin nu?


Imma låter hälsa - med mycket sträv röst, skall tilläggas - att det nu får vara slut på dumheterna. Åter till kallet! Vi är klosterkatter, inga utvikningsmissar! *fnys*

8 kommentarer:

  1. *fnissar så morrhåren hoppar* Ni är för härliga! Gillar speciellt Assars pole dancing!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Wow fler som vågar visa upp sig, härlig stil ni har. Gillade Assars poledancing också :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Fnissjam, vilka fina bilder. Det var väldans starkt gjort att ställa upp.

    SvaraRadera
  4. *fniss* ni är då för gulliga ;-)
    Kul med tre grabbar å en tjej som visar upp sig från klostret.

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Modigt..tänk att era mattar är där med blixtmojänge de med.För en god sak så..Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Men... - hjälp... Inte trodde jag väl att ni skulle våga lägga ut de där bilderna på bloggen. Och nu har ju gammelmatte sett dem också. Det finns datorer på sjukhuset också, förstår ni. I dag eller i morgon hoppas jag att jag ska få besök av matte och jag kan tala om att jag fortfarande har "njursvikt" och får inte åka hem den här veckan heller. Doktorn som var inne hos mig i morse sa att jag i alla fall måste stanna över helgen! - och jag som saknar matte och mina missar sååååå!
    Men om matte åker hit så skulle jag vilja ha hit några sprutspetsar till insulinsprutorna och så vill jag gärna ha en kam och några klämmor och resårband till håret. De ligger i mitt badrum i skåpet till vänster innanför dörren. Ett par små klädda hårsnoddar, tack. Annars mår jag jättebra, men har restriktioner på dryck till klockan 16 idag. Ni kan berätta för matte att jag har gått ned ännu mera nu! - bara för att retas lite.

    Jag vill skicka ett stort HEJ till er alla!
    Kramar från gammelmatte Gitte i Otterbäcken...- ähum. Sjukhuset i Skövde

    SvaraRadera
  7. Men oj vad modiga ni är. Det där skulle inte vi våga, så fort Matte tar i kameran så sätter vi för vissa delar. Men vilken bra ide det är att göra en kalender med katt utvik och sälja för en god sak. Jag är säker på att en massa människor skulle tycka det vore roligt att ha och köpa den.

    SvaraRadera
  8. Jag tror visst att alla katter fått fnatt hela världen över som publicerar en jamarns massa purrbilder ??!!

    SvaraRadera