Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 9 maj 2011

Matte berättar om kattbloggsträffen hos Sippo

Först vill jag be om ursäkt att mitt lilla bidrag till berättandet om kattbloggsträffen hemma hos Sippo, Tindra och deras husse i lördags blivit så försenat. Orsaken är helt enkelt den att jag inte har haft riktig ork att sitta vid datorn och dona med bilderna... men nu skall jag gottgöra er och bjuda på gott om bildbevis för att dagen blev EN GIVEN SUCCÉ! I samband med det vill jag också tacka våra FANKATTISKA värdar - Peter och Sippo - som verkligen fick oss att känna oss välkomna på alla sätt och vis...

För gammelmatte och mig, som bor vid Vänern, var det en resa på några timmar att bila till Jamlunda, och vi tog naturligtvis chansen att semestra lite på vägen eftersom vädret var så ljuvligt, våren grönskade överallt och vi passerade så vackra nejder på vår resa. Att hitta fram till rätt adress var inte ett dugg svårt, och det första vi såg när vi svängde in på parkeringen var:


Peter och Sippo vid favorithörnan


Snart förunnades jag den största ynnesten jag kunnat drömma om - jag fick ta över kopplet och gå med Sippo runt på hans viktiga vaktrunda! *lyrisk* Under tiden följde gammelmatte och Peter efter i sakta mak, inbegripna i ett trevligt samtal.


Det syns väl vem som håller i kopplet? *stolt*


En liten stund senare blev lyckan ännu större... jag fick klappa Sippo på magen!!! *suckar lyckligt*

Efter en stund dök de andra upp: Astrid (blogghjälpen) med sin jättetrevlige sambo, Christer och Malin - idel härliga kattmänniskor! Och Sippo hälsade artigt på allesammans...


Astrid försöker locka till sig Sippo


Eftersom vi var många och vädret var ljuvligt, beslöt vi oss för att picknicka ute på gräsmattan precis utanför Sippos lägenhet och dukade upp en jättegod lunch, gott kaffebröd och den godaste jordgubbssaft jag druckit sedan jag var liten - mmm!


Hela gänget samlat (utom undertecknad, förstås, eftersom det var jag som höll i kameran - hihi!)


När alla ätit sig mätta, tog de flesta en promenad ner till Göta Kanal. Under tiden bekantade jag mig lite försiktigt med blyga vackerungen Tindra... hon är verkligen en riktig sötnos!


Världens sötaste lilla Tindra


En annan bekantskap var den berömde igelkotten Rupert, som inte var ett dugg blyg utan låg och vilade precis intill där vi hade vår picknick...


Rupert


Däremot syntes inte masken Börje till, trots att jag verkligen bemödade mig om att försöka hitta honom *suckar*. Och jag som uppkallat min ansiktsmask till CPAP:en efter honom!


Ingen Börje i sikte...


Timmarna gick och det blev tyvärr alltför snart dags att skiljas åt. Men först skulle det hela förevigas i form av ett gruppfoto, och tack vare att Peter lärde mig hur självutlösaren på kameran fungerade kunde jag ansluta mig till gänget istället för att stå bakom kameran - tack, Peter!


Sippos fanclub


Och tack så jättemycket, Sippo, för att du ordnade, övervakade och tog väl tass om den här underbara träffen! Du är och förblir The One and Only!


Sippo i all sin glans - ett idolporträtt att spara!


Under hemresan fortsatte gammelmatte och jag vårt semestrande med att bl.a. besöka Bergs slussar, Medevi brunn och vackra trästaden Askersund (där vi åt en sen middag). Och förutom allt det andra vi upplevt under dagen, fick vi en säregen naturupplevelse att minnas - vid vägkanten stod en älgko som inte var det minsta rädd, utan villigt lät sig både beundras och fotograferas! Tyvärr var det så mörkt då, att de bilder jag tog misslyckades... allt man ser är hennes lysande ögon i en mörkgrå skog. Så ni får hålla tillgodo med en solnedgång över Undenäs som avrundning på denna berättelse.

4 kommentarer:

  1. Så fina bilder från en mycket lyckad bloggträff. Vad härligt ni hade tillsammans hos Sippo, Tindra och husse Peter. Kurr och burr.

    Ps. Hoppas att Conny fick sin åttå-/ katto-/ tassograf av Sippo!

    SvaraRadera
  2. Hej, killar! Ja på sätt å vis... matte lämna kvar boken som Sippo skrivi så han ska sätta sitt tassavtryck i den å skicka te mej.

    Tass från Conny, sekerhetskatt.

    SvaraRadera
  3. Det var så kul att ni kunde ta er hit och hälsa på. Måste jama att du var en duktig tvåbening som var lätt att leda runt i koppel. En del ska ju alltid sätta sig på tvären.

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt dag ni fick! Hoppas att det blir fler tillfällen för det är klart att man vill träffa Sippo och alla er andra. Nosbuff

    SvaraRadera