Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 31 maj 2011

Matte

Nu vet jag vad jag helt enkelt MÅSTE göra idag. Laga taket på kattgården! Tur att det är så varmt och skönt ute...

Fick, vid en snabb blick ut genom köksfönstret, se att Imma låg och gonade sig längre ut och betydligt högre upp i kattgården än hon brukar ta sig. Gick efter kameran och återvände till fönstret... bara för att inse varför hon låg där och vad som pågick på marknivå!

§#%&... är grannkatten tillbaka nu igen?!?


*suckar* Jag är uppenbarligen en dålig alfahona, som misslyckades med budskapet förra gången han var här...


Varefter jag la ifrån mig kameran, störtade ut och högljutt väsande/fräsande (så likt en arg katt som möjligt) jagade bort grannkatten inte bara från kattgården utan från tomten.

Och nu ÄR det dags att laga taket!

PS 1. Det där att skaffa mig (och bibehålla) rollen som alfahona i kattgruppen har jag lärt mig av en uppfödare. Och eftersom jag är alfahonan, är det jag som skall ta strid mot inkräktare. Som en katt, helst, så att motståndaren begriper vad jag menar. DS.

PS 2. Jag vet att grannkatten inte är hemlös utan just bor hos en av grannarna. Dessutom har den halsband, även om det inte syns på bilderna... så var inte oroliga, det är inte en stackars hemlösing som jag hjärtlöst jagar ut ur reviret. DS.

PS 3. Vet ni vad gammelmatte berättade? Jo, att Assar hade hämtat bordssaltet och släppt ner det i dricksvattnet... inte visste jag att katter gillade saltvatten?!? *skrattar* DS.

4 kommentarer:

  1. Vi har också många grannkatter som hälsar på och pratar gärna genom gallret i rastgården. Vissa har till och med klättrat upp på rastgårds-taket :(

    Bra att matte är er alfahona!
    Saltat dricksvatten??? Blörk... Vilka idéer!?!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Aldrig i livet att vi trodde att du var hjärtlös!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Bäst att passa på och fixa när det är soligt! Tror nog du gjorde en strålande insats som alfahona! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Jamar som Hjulia huller om buller, saltat dricksvatten?
    Har vi inte hört talas om

    Tass tass

    SvaraRadera