Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 1 maj 2011

Matte

Idag har jag försökt kompensera våra stackars husisar för den senaste tidens oro. En sak jag upptäckte tidigt med Aragorn och Imma var att de varvade ner av att jag höll på med hushållet i lugn takt... handdiskade, småplockade med saker, småstädade (utan dammsugare eller skurborste) o.s.v. Barn reagerar likadant, har jag märkt - de stör en inte, men hämtar en leksak och leker för sig själva i ens omedelbara närhet. Imma brukade bära en leksak med sig i munnen från rum till rum för att alltid vara där jag var... *ler vid minnet* Så idag har jag i två omgångar tillbringat flera timmar i gammelmattes del av huset; småstädat, plockat med saker samt suttit och läst i min sköna Alvar Aalto-stol. I kväll tittade jag lite på TV, såg bl.a. ett avsnitt av "Poirot" som jag sett förut men som ändå var mycket spännande. Och katterna visade tydligt att de trivdes! Var och en fick ordentligt med gos, personlig uppmärksamhet, godis och småprat... resten av tiden lekte de i min närhet, låg och tvättade sig eller bara kopplade av. Majsan var den mest kelsjuka i kväll och tillbringade långa stunder i mitt knä... Jenny kom och "tankade" ibland, medan Sixten, Assar och Rafael verkade nöjda med att jag bara fanns där. Känns som en väl använd söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Det låter som en perfekt kattdag. Lugn och ro, trygghet från dig och en massa gos. Kan inte bli bättre.

    Basco

    SvaraRadera