Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 13 juni 2011

Matte

Tack vare hjärtegoda medmänniskor har vi nu kunnat handla mat fram till pensionsdags (fredag), och har dessutom pengar till bensin så att gammelmatte kan åka till sjukhuset för sitt viktiga läkarbesök i morgon. Gud välsigne er! Tänk att vi är omgivna av så underbara skyddsänglar... vi hoppas bara ur djupet av våra hjärtan att ni inte tror att vi tar er hjälp för given utan alltid tar emot den i djupaste ödmjukhet? Och vi lovar att återgälda på det sätt vi kan, framför allt genom att arbeta för Snuffe-fonden. Hoppas att ni tycker att vi tänker rätt i det!

Idag skiner solen, det blåser lite men är ändå skönt ute. Jag riktigt brinner av iver att få klippa gräset, för nu växer det nästan upp till altanen... gammelmatte håller på att försöka fixa vår gräsklippare, men vi har också funderat på att försöka få tag i en billig, begagnad gräsklippare av en mindre modell som jag skulle orka bättre nu när jag har problem med nacken och armarna. En kär vän till mig hjälper mig att söka på nätet efter en sådan - hon vet vad jag behöver för vår trädgård. Dock har gammelmatte och jag tagit beslutet att "klippa runt" de vackra blommor som vuxit upp här och var i gräshavet! De skall få blomma färdigt innan jag mejar ner dem. Ser oerhört mycket fram emot att kunna ta ut Conny, Jenny och Majsan i solen igen...!

Kan också berätta att vi troligen får hit husisarnas kattgård i helgen... mer om det senare *blinkar hemlighetsfullt*.

PS. På Immas uppdrag har jag genomfört lite förändringar i kompislistan. Några länkar har tagits bort, eftersom de bloggarna verkar ha slutat uppdateras. Andra har lagts till. Vill någon komma in i listan, så jama till bara! DS.

6 kommentarer:

  1. Vi kämpar på med att få matte att hjälpa oss att starta en blogg.
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det löste sig. Vi gick själva här hemma och fundelerade på hur vi skulle kunna hjälpa. Tänk vilka snälla människor det finns ibland.

    SvaraRadera
  3. Visst finns det snälla människor oxå, men alla dom växer inte på träd, har vi märkt här hemma.
    PHU, vi trodde att vi hade blivit bortplockad från er lista, men så såg vi att vi fanns kvar, *FNISS*
    Vi har ju inte uppdaterat våran blogg på ett tag, men nu i veckan ska det komma lite mer bilder har vi jamat till matte om.

    Tass tass

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att mattarna klarar sig nu tycker vi, vi hjälper så gärna till om det behövs. Vi gillar också beslutet att blommorna får vara kvar, hoppas ni snart kommer ut. Tass o nosbuff från Nova, Sudden och Tiger.

    SvaraRadera
  5. Jag och många med mig vet om hur dåligt man mår över oron för om pengarna ska räcka till ALLA nödvändigheter = räkningar och mat till alla. Skönt att det löste sig!

    =^.^=

    Kram och nosbuffar till de små.

    SvaraRadera
  6. Härligt. Glad att allt löste sig. Matte trodde hon skulle behöva suga på ramarna här hemma också men det löste sig det också.

    Nosgos

    SvaraRadera