Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 19 november 2011

Imma

Jaha, så har hon då åkt. Nu hoppas vi bara att tiden går jättefort tills hon är tillbaka hemma igen. Gammelmatte säger att vi måste unna matte att få ha lite semester och att hon tycker om att få åka till sin kompis Mia i Skåne. Philemon tyckte att han kunde ha fått åkt med eftersom han kommer från Skåne, men matte sa att han skulle nog inte ha gillat att åka brummis så långt. Nu är det gammelmatte och vi som ska ha det mysigt och skönt, säger hon, fast vi vet att hon också saknar matte jättemycket. Det blir så tyst här hemma när inte tvåbeningarna pratar med varandra. Vi katter pratar ju inte särskilt mycket, men gammelmatte ska hålla på att jobba i sitt kök med att borra och såga, så det kanske inte blir så tyst ändå....

I varje fall så längtar jag redan efter matte.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går fort tills er matte kommer tillbaka !
    Jag vet hur mycket jag brukar sakna min matte när hon rymmer iväg.

    P.S kika gärna in till mig o lämna en kattentar för jag ska lotta ut ett paket och matte har lovat att skänka 5kr/kattentaren till vårt lokala katthem :)

    SvaraRadera
  2. Kan vara mysigt med lungt och tyst också.

    Vi finns ju här om ni vill jama något viktigt :)

    Nosgos

    SvaraRadera