Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 12 maj 2012

Imma

Det har blivit lite väl mycket festande på sistone, kanske... *håller tassarna om huvudet* Jam menar, vi får inte glömma bort att vi i första tass är klosterkatter och skall ägna oss åt bön... men hur kunde vi tacka nej, när Fjutten fyllde år och bjöd på party? Så här ligger vi igen, med dansömma tassar och ringande öron efter allt jammande. Puh!

Lyckligtvis har damen kommit nu, så mattarna har inte hunnit sakna oss särskilt mycket. Idag var de iväg hela dagen, så att vi katter kunde vila ut i lugn och ro... och sedan de kom hem igen, har de mest suttit vid köksbordet och fikat och löst svåra korsord tillsammans. Philemon hade nog gärna orkat busa lite med damen, som är mycket bra både på gos och lekar, men så småningom fick han överlåta gästen på Sagge medan han själv kröp in under mattes lakan och sov. Själv har jag tagit det lugnt hela dagen... och nu fundilerar jag på hur jag skall kunna få ungdomarna att lugna ner sig och återgå till bönearbetet efter alla dessa kalas. De tror säkert att klosterlivet är en enda lång fest!

En riktigt glad nyhet mötte oss i mejlen och bekräftades sedan på nätet: vi vann Fjuttens tävling! Det hade jag ju aldrig vågat hoppas på, när jag skickade in vårt svar innan jag störtade ut till den väntande limon igår kväll...

3 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten, det gjorde ni bra!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Kattulerar till vinsten!
    Passa på att vila och göra lugnare saker i nån vecka.
    Snart blir kalas igen*viskar hemlighetsfullt*

    SvaraRadera
  3. Har den äran att KATTulera till vinsten !
    Jag missade helt Fjuttens tävling pga min hopplösa matte :(

    SvaraRadera