Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 1 juli 2013

Matte - än en gång

Imma har stort tålamod med mig, som lägger beslag på hennes och de andra katternas blogg så här... hon vet att jag behöver "jama av mig" och låter mig hållas.

Idag mår Philemon mycket bättre! Ja, han är nästan sitt vanliga jam igen; tjatar om mat, krafsar på stängda dörrar och skriker vid ytterdörren att han vill ut i solskenet. För sol har vi haft hela dagen idag, och jag har klippt klart gräsmattorna *stolt*. I förmiddags talade jag med Ewa på veterinärkliniken, eftersom Olle var upptagen med patienter, och nu känner jag att jag inte behöver oroa mig för min lille skåning längre - han kommer att bli allt piggare för var dag som går.

Måste få skvallra att min bonussyster ringde mig igår och sa att hon skulle ordna en katt-termometer åt mig, och idag vid lunchtid ringde hon för att kolla vårt postnummer innan hon postade en som hon köpt hos sin veterinär. Tusen tack! Nu skall jag först tempa Philemon för att se att allt är bra med honom, och sedan skall jag börja tempa de andra katterna lite då och då för att lära mig deras normal-temperaturer. Sådant kan vara vitalt att veta när det gäller och man står där hos veten med en sjuk katt igen, orolig och ur stånd att minnas sådana detaljer...

Har tillbringat en stor del av kvällen hos husisarna och vi har gosat massor. De har inget problem med Belle, bara hon inte kör upp nosen i ansiktet på någon av dem... en lång stund hade jag både Belle och Rafael tätt intill vardera sidan samtidigt som Majsan stod ovanpå mig och trampade. Under tiden låg Sixten utsträckt på bordet och njöt av att bli kliad av gammelmatte... det är väldigt kluvet att se hur social, "kurrig" och kelen han har blivit sedan Assar försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar