Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 1 oktober 2013

Imma

Usch, den där hösten utanför fönstren är verkligen otrevlig... och den försöker dessutom ta sig inomhus, när Belle och matte varit ute på promenader och kommer tillbaka in. Då yr det in prassliga löv i hela hallen! Kallt inne blir det också, särskilt vid dörren och nere i källaren. Matte får elda nästan varje kväll numera för att det skall bli så där varmt och gosigt som gammelmatte, Belle och vi katter vill ha det och då posterar vi oss genast vid varsitt fönster där elementen sprider den skönaste värmen omkring sig *kurrar*. Ja, inte gammelmatte, då... hon sitter kvar i fåtöljen med en filt över benen.

Inte många av oss vill gå ut i kattgården längre... kanske de där riktigt soliga dagarna, mitt på dagen, en liten stund. Själv sitter jag dock hellre i köksfönstret och solar mig genom glaset... då slipper jag risken att det plötsligt kommer en kall il och rufsar om i min tunna päls. Fast de härdigaste av oss - Majsan och Jenny - kan vara ute i kattgården i flera timmar om vädret är bra! Är det inte typiskt att tjejerna är tuffast? Killarna piper om kylan, och själv har jag ju min ålder och mina gamla leder att tänka på...

Hursomjam är matte glad idag, för hon har fått ett brev från någon som kallar sig Förvalt-ningsrätten som skriver att matte inte behöver betala några pengar till Länsstyrelsen för de där kontrollerna de gjorde i somras. Förvaltningsrätten tycker att Länsstyrelsen inte hade behövt göra några kontroller och när de inte heller hittade något att anmärka på får de inte begära att matte skall betala för att de kom. Matte säger att det där brevet får henne att känna sig "rentvådd", hur nu man kan tvätta sig ren med ett brev... men kanske är det så att hela den där historien i somras fick matte att känna sig eländig, eftersom hon var alldeles oskyldig till det hon blev anklagad för, och nu har hon fått veta att Någon Som Bestämmer håller med henne. Och det får henne att må mycket bättre.

2 kommentarer:

  1. Visst börjar hösten bli kylig nu = Brrr säger min matte som inte har nån päls :)
    Skönt att er matte fick rätt mot Länsstyrelsen !!
    Nospussar o Tassklappar

    SvaraRadera
  2. Nog är hösten här. Vi har mest gröna löv på våra träd än så länge, men visst har vi hittat ett och annat prassligt också.
    Jättebra att er matte fick rätt mot Länsstyrelsen! Hon gjorde rätt i att överklaga deras idiotiska krav!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera