Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 26 oktober 2013

Jenny

Som ni vet är jag bolis här och har ansvar för säkerheten här omkring - både inne och ute. Så när matte började prata om att hon och gammelmatte måste ta bort granar uppe i skogsbacken bakom huset för att de har blivit för stora och står för tätt, blev jag lite orolig. Jam menar, får man ta bort träd så där hur som helst? Vad tycker abbemissan om det? Jag ordnade ett diskret jamtal med Imma och frågade om granarna, och hon sa att för oss katters skull spelade det ingen roll men att Belle, som är hund, kanske tänkte annor-lunda. Tyvärr kan jag inte prata med Belle för hon begriper inte jamiska... men så fick jag en idé, som kanske skulle falla även Belle i smaken: vi säljer granarna som julgranar och köper mat och godis för pengarna! Eller vill mattarna ha granarna att elda i pannan med? Hmmm... måste nog fundilera lite mer på det här, samt hålla koll på vad mattarna gör med de där granarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar