Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 10 oktober 2013

Imma

Mitt i storstädningen av hallen idag - när det såg som stökigast ut och mattarna hade dragit fram allt möjligt elände för att "placera på rätt ställe" - ringde det på dörren. Det var Trasslas matte som kom på snabb-besök för att låna matte en bok hon så gärna ville läsa:

Tyvärr kunde Trassla-matten inte stanna, för hon var på resa söderut och hade bråttom, men vi hoppas att hon skall vilja komma tillbaka någon annan gång och fika och prata lite mer! Belle älskade henne från första stund, och tänk, matten hade en hundgodis i fickan som Belle fick... det var väl snällt? Något kattgodis hade hon dock inte med sig, men kanske har Trassla ingen kattkompis hemma och då köper nog inte matten sådant godis. Nåjam, vi blev glada för besöket i alla fall och hoppas att Trassla-matte körde försiktigt på sin resa.

När matte kommer åt att läsa boken, får vi dock se - för den la gammelmatte genast beslag på! *fnissar* Men matte säger att hon kan läsa när gammelmatte är klar med den.

1 kommentar:

  1. Det var slarvigt av mig att inte ha kattgodis med mig :(
    Jag lyfte ju upp Philemon och gosade en liten stund...två timmar senare råkade jag klia mig i ögat - och fick en tråkig allergireaktion. (Klåda, svullnad och röd ögonvita.) Tyvärr misstänker jag att vissa katter är mer allergiovänliga än andra...äldste sonens abessinier ger också kraftig reaktion.
    Jag återkommer gärna - men det måste nog tyvärr bli under varmare årstid, så att det går att sitta ute - annars får ni en sjukling till att ta tass om ;)
    *viftar själv ;) *
    Trasslamatten

    SvaraRadera