Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 4 juli 2014

Sixten

Den där matten som jag skulle ta mig en titt på idag, kunde inte komma. Hon var tvungen att jobba... begriper inte varför tvåbeningar jobbar så mycket? Matte säger att det är för att man måste kunna försörja sig, men då tycker jag att de har valt en väldigt dum metod: varför inte istället skaffa sig några tvåbeningar som ordnar mat, sand och annat man behöver? När jag jamade det skrattade matte och sa att det faktiskt finns sådana två-beningar och att hon tyvärr är en av dem... vadå tyvärr? Det är väl den bästa metoden! Här har vi tydligen helt olika uppfattningar, matte och jag, för hon säger att hon verkligen skulle vilja kunna jobba. Dumheter, jamar jag! Ju mer hon är borta hemifrån, desto mindre service får vi katter här hemma... och förresten, är det inte ett tillräckligt fint jobb att ta tass om oss?

Nej, nu går jag ut i kattgården och solar. Kikar på den där matte-figuren på söndag istället. Tass på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar