Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 22 mars 2010

Imma

Äntligen fick jag sitta i fred vid datorn och tassa in vår beställning på Sippos bok! Matte hade lagt sin plånbok så att jag inte kom åt den, så jag använde gammelmattes VISA-kort istället... *fnissar* Och nu tänker jag skicka ut Conny till brevlådan tidigt varje morgon för att vakta hela dagen, för jag vill absolut inte riskera att någon stjäl boken för oss. Jag skall se till att han har sin väktarväst på sig också, så att han skrämmer bort eventuella tjuvar. För nu bespetsar vi klosterkatter oss på att matte läser boken för oss i påsk!

4 kommentarer:

  1. Du är verkligen en företagsam missa, Imma! *beundrande* Det där med att handla på nätet borde vi också lära oss. Tänk så mycket spännande man skulle kunna tassa hem? Bra idé att Conny vaktar vid brevlådan, för tänk om någon annan vill ha er bok. När Conny är en sådan tuffing som till och med skrämmer en stor skällis, ska väl ingen vara dum nog att försöka sig på något lurigt. Trevlig påskläsning! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Det är jättebra Imma att du tar tag i den beställningen. Det är en jättebra bok och den passar att läsa inte bara till påsk, utan jämt. Ni kommer tycka den är jättekul, ni också. Nu väntar jag på nästa bok från Sippo. Hoppas den kommer snart.

    SvaraRadera
  3. Vi har läst ut Sippos bok här hemma och väntar ivrigt på fortsättningen. :). Svårt att tänka sig att Sippo varit en liten kattunge en gång men bilderna i boken bevisar faktum :D.

    Om Conny skall vakta brevlådan kommer boken att landa säkert, ingen vågar ge sig i kast med en säkerhetskatt heller. :)

    Nospuss!

    SvaraRadera
  4. Då har ni något att se fram emot!Conny kommer säkert att sköta uppdraget med glans! Nosbuff

    SvaraRadera