Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 31 mars 2010

Imma

Ibland skriver våra bloggvänner att deras mattar eller hussar varit "otrogna" och gosat med andras katter eller skällisar. Sådant har aldrig bekymrat mig och tur är väl det, så mycket som min matte älskar att gosa med djur! Igår var hon och gammelmatte hos min uppfödare på besök, och där fanns fem rexar och två hundar (en italiensk vinthund och en faraohund)... skulle jag bli svartsjuk på det, hade jag väl dött av fasa när hon kom hem med alla dessa främmande dofter i kläderna... *fnissar*


Här gosar gammelmatte katt...



Titta - skällisarna ser nästan ut som rexar!


När de kom hem, riktigt bubblade matte över av prat om både katterna och hundarna... och så sa hon att min uppfödare, som är duktig på genetik, hade tagit sig en titt på foton på Assar och kommit fram till att han har norsk skogskatt i generna och är blåspotted i färgen - där ser man! Det är inte utan att man är lite stolt över sin gamla uppfödare... tänk att kunna se sådant på foton, utan att ha träffat Assar på riktigt?!? Men så är hon också utbildad utställningsdomare och genetiker och vet massor om alla möjliga kattsorter *stolt*.



Idag har matte varit iväg till Mariestad och blivit fotograferad invärtes. Ja, de "fotograferade armen för att se benen" som hon sa. Om de hittade vad som gör så ont i mattes arm, sa de inte... antar att de måste fundera lite först. Men jag hoppas att de gör något åt det där onda! Tycker så synd om min matte, som har så ont...

Sixten och Jenny har ansökt om medlemskap i Tuxedo Gang - en klubb för svartvita katter, där bland andra våran Wikki också är med!

Och så kan jag skvallra att Sippos bok kom idag... *glad*

5 kommentarer:

  1. Åh vad många spännande dofter det måste ha funnits på matte och gammelmatte. Det måste riktigt ha ryckt i nosarna på er klosterkatter! Skönt i alla fall att goset räcker till alla, det tar ju inte slut. Hoppas att armfotot på benet *funderar om vi fattat rätt* visar varför matte har ont! Glad påsk och glad påskläsning! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Du har ett stort hjärta som inte blir svartsjuk på matte. Jag kan inte låta bli att fnysa lite när husse kommer hem och luktar som en halv kennel. *fnys* Ta nu hand om matte så hon blir bra i armen.

    SvaraRadera
  3. Å vad det berör och värmer mitt lilla katthjärta att bli kallad "Våran WIkki" - det kändes hemtrevligt och kärleksfullt! Tack!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  4. Avundsjuka? Vad är det?
    *vift vift vift*
    Fler att tycka om?
    *vift vift*
    Lycka till med alla armar och ben!
    -Det var väl inget tuggben, va?
    -Nähä...
    *vift*

    SvaraRadera
  5. Hej från lilla skällisen Lena (den söta på bilden ovan)!

    Matte hälsar att hon är ledsen att hon missade besöket men att sådant där jobb kom emellan. Det är då vi får vara hos mormor och morfar :)

    Den fisförnäma Agata hälsar att hon minsann är en Cirneco dell'Etna och ingen Faraohund vad nu det spelar för roll.

    Matte hälsar att era tvåbeningar är välkomna på besök när det har kommit smått här hemma. En av våra katter är tjock om magen och matte säger att det ska komma små katter från henne snart.

    Nospussar och voffar från Lena

    SvaraRadera