Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 27 januari 2011

Imma

Vi har fått ännu en fin award av flera av våra bloggande vännekatter och tackar så jamjukast för att ni tycker att vi förtjänar den:



Tydligen skall man berätta sju hemlisar om sig själv, så det får väl bli en av oss vardera då eftersom vi råkar vara just sju stycken...

CONNY: Jag har en knick på min svanstipp, så den ser lite vikt ut precis längst ut
ASSAR: Jag gillar verkligen att gosa med både gammelmatte och matte *viskar blygt*
SIXTEN: Jag äter bara torrfoder... utom när det vankas vitfisk, förstås!
MAJSAN: Jag älskar egentligen att bli kliad på magen, men det har jag inte vågat berätta förrän jag råkade avslöja det för gammelmatte igår...
JENNY: Jag är nog liiiite för begiven på kattmynta, miss-tänker jag... *rodnar*
IMMA: Jag har två tår för mycket på baktassarna

Och så skall man ju egentligen välja ut sju katter som skall få awarden av oss... men vi tycker att det känns konstigt, så vi väljer istället att nämna sju katthem som awardvinnare:

Örebro katthem
Djurskyddet Kristinehamn
Södertälje katthem
Djurskyddet Skaraborg (Töreboda)
Katthemmet Kompis (Svalehult, Nybro)
Föreningen Djurhjälpen (Vaxholm)
Stockholms katthem

Vi har mejlat awarden till allihopa utom Töreboda, för de har ingen mejladress. så dem skall gammelmatte ringa till istället.

2 kommentarer:

  1. Det är så kul att få veta mera om varandra. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Intressanta avslöjanden. Det finns visst alltid nåt nytt att berätta om en katt.

    SvaraRadera