Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 16 januari 2011

Jenny

Dripp-dropp låter det utanför ytterdörren... jag stod en lång stund och lyssnade, medan matte hämtade ved i skottkärran, men jag aktade mig noga för att sätta en enda tass utanför tröskeln. Nog för att det töar, men allt det vita är fortfarande kvar och matte säger att "vintrar är ingenting för katter att vara ute i". Tänk, att jag kan välja! Innan jag kom till Södertälje katthem kunde jag inte det, utan måste tassa omkring i otäck snö och kyla vad jag än tyckte om det. Men nu får jag själv välja om jag vill vara ute eller inne... så gissa vad jag väljer? *fnissar* Jag störtar raka vägen in i värmen igen, bort från den öppna ytterdörren, in till gammelmatte och matskålarna och kompisarna! Majsan och Rafael har också varit framme vid dörren och nosat ut mot det kalla vita, men de väljer precis som jag - inne är bäst så här års!

8 kommentarer:

  1. Vi håller med, inne är bäst just nu. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Lilla Jenny, för dig och Majsan kan man nog säga att det är "tredje gången gillt". Ni hade otur i början, men nu har ni fått det toppenhem som alla katter förtjänar, men som inte alla får. Bra att ni håller er inne i värmen tills det blir varmt och skönt ute.

    SvaraRadera
  3. Vi kan förstå att det måste kännas underbart att få stanna inne nu när du kan. Vi är jamarglada för din skull.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Jenny, att det är jätteskönt att vara inomhus i denna sköna värma, än att gå ut i kylan och frysa om tassarna, BRR
    Det ser så kallt ut i snön när vi tittar ut genom fönstret, att vi hoppar ner från fönsterbrädan igen.
    Vi får nog vänta till den däringa *gula bollen* kommer i Vår/sommar ngn gång, så vi får vara ute i vår kattbur, LÄÄÄNGTAR, mjau


    Tass till er alla fina klosterkatter.

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  5. Vet ni vad Klosterkatter:

    Jag Tarzan såg en konstig sak som matte hade på bordet.
    Jag tyckte det kom konstiga ljud därifrån?
    *Funderar så in i vassen vad det är för ngt?
    maju, mjau, mjau, mjau
    Tyckte jag det lät som, *FNIISS*
    Så ni MÅSTE skynda er in hos oss och kolla på den däringa konstiga saken, *FNISS*

    Tass på er nätvänskatter.

    Tarzan


    Mimmi, Chicko, Sessan
    jamar oxå till er

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt att få vara torr om tassarna när man vill vara det! Det är så förfärligt blött här just nu.

    Inne är helt klart bäst!

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Mjau missar, jag vet ju vilken fin rastgård ni har att ta till så snart vädret medger! Det är väl härligt!
    Stora matte och jag har samplanerat och packat ett litet men tungt paket som ska postas till Kattson i morgon. Det hoppas vi att hon sedan sprider över Södertälje katthem... Fniss!
    Vad kul det är att skicka paket! *spinner*
    Krama varann från oss! NosPuss Wikki
    PS Förlåt, jag tror jag har glömt att säga tack för awarden! TassTack!!!!!!

    SvaraRadera
  8. *FNISS* ja visst låter det konstigt från den däringa saken, som det lät: mjau, mjau, mjau
    som om det gnisslar.
    Matte sa sedan att hon kallar den för:
    hålslagare, då blir det många hål då, *FNISS*

    Undrar vad man gör med dom hållen, *FUNDERAR*


    Tass/
    Tarzan



    Mimmi, Chicko, Sessan
    hälsar oxå

    SvaraRadera