Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 30 januari 2011

Matte

Jag har fått låna bloggen idag för att berätta om kattutställningen i Örebro, som gammelmatte och jag besökte igår - och naturligtvis visa en massa bilder också! För säkerhets skull sitter Imma bredvid mig och ser till att jag koncentrerar mig på det viktiga...


... som t.ex. att Conny fick en riktigt fin rosefett, vald med största omsorg hos en konstnärlig rosettmakare som fanns på utställningen. Vi pratade länge om vad som skulle passa en tuff blå och vit rexkille, och det här blev resultatet. Visst är den fin?

Själv fick Imma en vit pälsmus som matte köpt, och den slogs hon med nästan hela kvällen, så idag återstår bara detta:


Men nu till det spännande mötet med alla bloggkatternas mattar och hussar m.fl. som vi fick glädjen att prata med!


Här sitter fyra i mitt tycke väldigt fina människor! Det är Max och Måns husse Christer, akutmatten Marianne som har räddat massor av missar från att bli avlivade p.g.a. skygghet, Södertälje katthems blogghjälp Kattson som verkligen engagerar sig i sökandet efter goda hem åt katt efter katt och sist, men inte minst, hennes make - en mycket vänlig och godhjärtad man som både stöder och hjälper henne i detta viktiga arbete.


Kring fikabordet samlades många människor som jag beundrar ur djupet av mitt hjärta... tyvärr fick jag inga bra bilder på allihop, men här ser ni ryggen av en av Östgötakatternas eldsjälar i alla fall! Och Maggan, som tagit hand om så många vinddrivna, skadade och olyckliga missar och givit dem överflödande kärlek under deras ofta korta liv, fastnade tyvärr inte alls på bild.


Fler fina människor samlade på en bild: Mimmis, Chickos, Tarzans och Sessans fantastiska matte Katten, Novas husse Silver, Wikkis lilla matte och stora matte samt förstås våran gammelmatte i rullstolen. Den djupa tacksamhet jag känner för dessa människor går inte att uttrycka i ord!


En annan fantastisk eldsjäl är konstnärinnan Nalle, som här står och pratar med gammelmatte medan katten Sören vilar i hennes famn. Nalle skapar underbara saker som hon säljer till förmån för katthemmens verksamhet och enskilda katters behov - sådant bara måste man buga sig i vördnad för!

Apropå det, så visade Wikkis mattar en underbar kattbok de har gjort på nätet med hjälp av de proffsiga foton lilla matte tagit på Wikki och Nova:

Jag fick tyvärr aldrig klart för mig hur dyr boken blivit, men funderar på om det kanske skulle kunna gå att göra sådana här böcker om Snuffes historia som vi kunde sälja för att samla in pengar till Snuffe-fonden...? Måste prata mer med stora och lilla matte om det!

Sist, men absolut inte minst, vill jag tacka så innerligt för alla de gåvor jag fick med mig hem till klosterkatterna i form av mat, godis, leksaker m.m. TUSEN TACK!!!

4 kommentarer:

  1. Jättetack själv vännen.
    Riktigt trevligt att träffas igen :)
    Ska försöka ngn dag/Kväll att sätta in mina bilder på katternas blogg och på Shangris.
    Det finns lite bilder på katternas blogg, men
    ska nog sätta in lite mer bilder och berätta om hur dom kommit hit.
    Finns en del katter som undrat hur dom har tassat sig hit :)

    Många kramar
    Katternas matte

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  2. Vilken fin rosett Conny fick, passade perfekt. Möss är ju också kul! Vilken härlig dag ni måste haft! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ett sånt fint reportage du gjort. Tror att vi alla fick med oss nåt varmt i hjärtat när vi åkte från Örebro.

    SvaraRadera
  4. åh, vad kul ni verkar haft. Önskar att vi bodde lite närmre Örebro, men Matte är inte så glad i att köra långa sträckor så vi fick ju tyvärr inte träffa nån av er. Men det är iallafall väldigt roligt att se alla bilder ni tagit. Tasskramar till er alla!!

    SvaraRadera