Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 8 mars 2011

Imma

Det är verkligen matte som är hemma, det känner jag med alla sinnen... men ändå undrar jag lite, för hon är inte riktigt som vanligt. I morse steg hon upp klockan 8 fast hon inte skulle iväg någonstans! Jag trodde inte mina ögon, det måste jag jama. Och sedan gick hon inte och lade sig igen, utan åt frukost och började dona med småstädning och sådant... och så blev det lunch, och då lagade hon riktig mat! Jag låg länge på el-filten och iakttog henne, fundersam och lite orolig... men så frågade jag rakt ut vad som flugit i henne och då sa hon så här: "Du förstår, Imma, att på sjukhuset hade de ett schema som vi patienter måste följa, och jag upptäckte rätt snart att jag mådde bra av det - så nu har jag bestämt mig för att försöka leva ungefär likadant här hemma". Jag undrade vad det mer innebar, förutom att hon steg upp tidigt och åt lagad mat, och då berättade hon att hon i fortsättningen tänker gå och lägga sig tidigt, så att hon hinner läsa en stund och ändå sover hela natten. Å, tänkte jag - var det därför vi kom i säng så tidigt igår kväll! Men de konstiga kuddarna då? Matte hade med sig en så fånig kudde från sjukhuset, som ser ut som en liten korv och som hon lägger mellan sin vanliga kudde och nacken, och så la hon en stor kudde under knäna... "det är för att ryggraden och nacken skall få rätt form" förklarade hon. Tänk, så tvåbeningar måste krångla med allting! Vi katter bara sover... inte tänker vi på att kotorna skall hamna rätt när vi rullar ihop oss! *fnissar* Å andra sidan har jag aldrig sett matte praktisera de viktiga stretchövningar som vi katter är så noga med...

4 kommentarer:

  1. Det låter ju inte så tokigt det där om det nu hjälper matte. Men du har så rätt i att människor krånglar till det där vi katter bara kurar ihop och somnar.

    SvaraRadera
  2. Så bra att matte är hemma igen. Tror också det är bra med fasta rutiner, särskilt om man nte mår bra. Men nu hoppas vi matte snart mår bättre i sin nacke och överallt i kroppen.

    SvaraRadera
  3. Rutiner mår säkert matte bra av, det gör vår i alla fall.
    Här fixas det också mat på bestämda tider och tränas flera gånger om dagen.
    Våra 2-benta är inte lika viga som vi och behöver kuddar som stöd både här och där ibland.

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Det är synd om tvåbeningarna som inte bara kan tassa och lägga sig när de vill. Hoppas att matte blir bättre snart, det är jamartrist att ha ont.
    Tassklappar

    SvaraRadera