Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 26 mars 2011

Imma

Äntligen har de stökat färdigt! *suckar lättad* Och jag måste jama att resultatet blev bra, för jag behöver inte ens stiga ner på golvet för att gå mellan dem... ett litet skutt räcker. Mycket praktiskt!



Som ni kanske ser längst upp på fotot, använder både matte (sängen till vänster) och gammelmatte (sängen till höger) sovmaskin om nätterna. Det är också praktiskt, för då snarkar de inte och ligger dessutom stilla... eller ja, mer stilla än de gör annars i alla fall.

Och när vi nu ändå pratar sovstilar, vill matte att jag visar er vår rex-specialare: kanelbullen!


Connys version kallar matte "Yin Yang"



Och min stil kallar hon "Rådjuret" av någon anledning...


Och när vi nu ändå är inne på detta med sömn och sängar, insisterar matte på att jag också visar hur jag snabbt stjäl hennes säng så fort hon kliver ur den... fast jag anser förstås att jag för det första bara tar det som är mitt, och för det andra gör det enda rätta: för visst måste man väl passa på när sängen är varm?!?


Nej, det är inte mattes hjärna som ligger i sängen... det är jag! Fast hm, på sätt och vis stämmer det ju... *fnissar* Och att det finns två kuddar i sängen beror på att hon har huvudet på den vita (med den lilla rullen under nacken) och den gröna under knäna.


Sist, men inte minst, har jag lovat Assar att påminna om spiken. Hans auktion går ut i kväll kl. 21.00, så ni har fortfarande chansen att buda... just nu ligger stationskatterna bäst till med sitt bud på 150 kronor!

5 kommentarer:

  1. Vilket lyx med sina två människor så nära varandra att man kan hoppa i mellan dem. Snygga sovställningar har ni också.
    Tass.

    SvaraRadera
  2. Här har det blivit vårfint i bloggen!
    Det finns inget bättre än en varm säng när våra människar precis har klivit upp. Taskigt att dom vill bädda sen...

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har ordnat det för er. Det var ju väldigt bra att matte och gammelmatte ordnade så ni kan kliva mellan sängarna utan att nudda golvet.

    SvaraRadera
  4. SOM VI HAR TJATAT på matte att bjuda på spiken, och så missar hon deadline... Hon skulle egentligen behöva en SKRUV (eller två)!! *Fnys!* Får vi betala in en slant till Snuffe-fonden iallafall?
    undrar Sambo och Roxy

    SvaraRadera
  5. Kära vänner, Snuffe-fonden är öppen för alla! Och vi skickar gärna ett tröstpris till er (och en fin skruv - matte har massor av sådana lösa) så att ni inte skall vara ledsna för att ni missade deadline. Lovar att återkomma i morgon här i bloggen med vart pengarna skall skickas...

    Nosbuffar från oss alla.

    SvaraRadera