Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 18 mars 2011

Matte

Kan ni höra det? Ett samfällt ylande av besvikelse och förtvivlan från sju desperata klosterkatter som står i fönstren och betraktar snöandet utanför! Det har snöat hela natten och morgonen, och över en decimeter har vi fått hittills... hur skall jag kunna förklara för mina ledsna ungar att varmare väder är på väg och att snön inte kommer att ligga kvar...? Får nog bjuda på vitfisk som tröst till middag ikväll.


Taget från köksfönstret i natt...


Igår när jag skulle ge husisarna sin kvällsmat, kom Assar och la en spik vid mina fötter. Vad han hade hittat den, vet jag inte, men han sa att han absolut vill auktionera ut spiken till förmån för Snuffe-fonden. Jag förklarade försiktigt att folk nog inte vill betala för en spik, men han sa att Nikita kunde ju och han vill inte vara sämre... så jag lovade att lägga ut en bild på spiken i alla fall "men snälla Assar, bli inte ledsen om vi inte får några bud på den". Och så korsade jag fingrarna bakom ryggen och lovade tyst för mig själv att bjuda 20 kronor... han är ju en så snäll kisse, och vad gör man inte för sina barn?!?


Assars spik

12 kommentarer:

  1. En sån snygg och rak spik kan man ha stor nytta utav, Assar är en klok katt! Vi bjuder en ask med dentisar, vilket lite avrundat ju blir 25 kronor i människovaluta!

    SvaraRadera
  2. Nog tycker jag det ser ut som en ovanligt fin spik, precis som den Nikita auktionerade ut, så jag bjuder 100 kronor.

    SvaraRadera
  3. Verkar som det kommit mycket otäckt vitt i landet nu. Vi är glada som inte har något kvar.

    Väldigt tjusig spik. Hade tänkt bjuda 50 men det budet är redan överbjudet ser jag. Nosgos.

    SvaraRadera
  4. Mjau på dig! Fin blogg du har. :) Kolla in denna KATTBLOGGEN och säg vad du tycker om den! Kanske börja följa på bloglovin?

    Det skulle göra denna kissemiss VÄLDIGT glad! :D
    / Blöta nospussar

    SvaraRadera
  5. Kan vara bra att koka soppa på, har vi hört. Matte vill nog ha ett skrovmål, så vi bjuder 150 kr. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Till oss kom ovädret vid 13-tiden, men då vräkte det ner, nu har det slutat - tack och lov.
    Det var en fin spik Assar hittade, men vi har inga möjligheter att bjuda över Stationskatterna!
    Hoppas att värmen kommer i helgen så det vita kan försvinna igen.

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Nu blev Assar glad! Jag läste upp era kommentarer för honom, och han dansade runt sig själv av glädje medan han sjöng "Jag kunde - jag kunde - jag kunde!" (Han menade förstås att han kunde ordna en spik-auktion precis som Nikita). Sedan frågade jag honom hur länge auktionen skall vara öppen och föreslog en vecka, vilket han tyckte var bra. En vecka från idag alltså! Sedan berättar vi vem som vunnit, spiken skickas till vinnaren (tillsammans med en liten överraskning) och så får vinnaren skicka pengarna direkt till Snuffe-fonden (som omtasstages av Wikki tills vidare). Bra, va'?

    Nospussar från klosterkatternas matte.

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket! Alltid kul med nya vänner! :D Blir så glad. :) Jag har faktiskt inte fått smaka så mycket för matte och husse, utan det är mest ost och skinka som gäller här hemma. ^^ Men jag tror att skulle säkert sluka det mest OM jag bara fick, hehe. :P
    Kom in imorgon igen så bjuder jag på en presentation av mig själv! Tasskramar

    SvaraRadera
  9. Hej! Vad händer idag? :) Hoppas att allt står bra till med dig! / Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Hej, Alexandra! Här händer inte så mycket just nu, för vår matte är så trött att hon mest sover... men huvudsaken är att vi har det varmt och gott, och ikväll kokar gammelmatte vitfisk åt oss! *slickar morrhåren*

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Vad ni är snälla som bjuder på spiken, vännisar... Assar är så glad, så glad! DS.

    SvaraRadera
  11. Säger som *Smulan, Amanda och deras 2-benta*
    *men vi har inga möjligheter att bjuda över stationskatterna*
    Har man inte så att man kan ge bort pengar hur som helst, så är det bara så.
    Man ska inte känna sig tvingad till ngt man inte kan.

    Ha en alla tiders trevlig helg alla klosterkatter med familj

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, Smulan och Amanda: ni har alldeles rätt i att ingen skall känna sig utanför eller deppa för att de inte kan delta i auktioner eller skänka pengar till olika ändamål! Har man inte råd, så har man inte - och det finns så mycket man kan göra på andra sätt, som är lika viktiga som att vara generös med pengar. Dessutom kan man ju faktiskt inte delta i precis alla insamlingar som görs... det finns så många som behöver hjälp, och det är lätt att bli överväldigad och känna sig maktlös. Men vet ni, alla ni som läser det här gör något jättejätteviktigt - ni öppnar era hjärtan för era och andras katter!

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas matte.

    SvaraRadera