Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 30 mars 2011

Imma

Idag har Conny och jag haft roligt, må ni tro! Gammelmatte och matte hade nämligen fått två papperskassar fulla med kläder av en snäll tant de känner, och idag plockade de upp alla kläderna ur kassarna och provade dem i bästa mode-stil. Det var en massa "å, så snygg du blev!" och "den passar dig jättebra!" och "titta, och jag som älskar gult!" och så vidare... och Conny och jag skrattade i mjugg där vi låg och tittade på från vår plats på elfilten. Tänk att tvåbeningar kan bli så till sig av några klädesplagg! Och nu ikväll, när de skulle bestämma sig för vad de skall ha på sig i morgon när de skall till diabetesskolan, ville de förstås ha av de nya plaggen... så gammelmatte skall ha mossgröna byxor och grön tröja, och matte skall ha en bredrandigt vit och blå tröja och svarta byxor, och de är uppspelta som minisar båda två *fnissar*.

Jag jamar, tänk om vi katter skulle bete oss sådär? "Vad säger du, Conny - skall jag vara svarttigrerad eller creme idag?" eller "vet du, solen skiner så skönt att jag tror att jag vill vara helsvart så att jag tar upp extra mycket D-vitaminer" eller "i påsk tror jag att jag skall vara långhårig... eller kanske semilånghårig i alla fall, och vad tycker du om tabbymönstrat?". Och Conny står framför spegeln och putsar sina näst intill obefintliga morrhår med skosvärta och vill vara tuxedo som Jenny och Sixten, därför att vi får besök i påsk.

Nej, nu är det bäst jag slutar spåna... Conny skrattar så häftigt att han kiknar, och det är nog inte bra för hans hjärta.

7 kommentarer:

  1. Hehe, jag förstår att ni hade roligt åt era människor. Tänk så lite det behövs för att roa dem. Fast tänk om man kunde byta päls så där... Hmm.

    SvaraRadera
  2. Jag tror det blev samma effekt hos era mattar som hos oss när vi får kattmynta. Då kan ju vi också bli lite till oss. Tänk vad kul det vore om vi kunde byta päls när vi ville. Fast då kanske inte våra tvåbeningar skulle känna igen oss, och det vore ju inte alls bra. Det är nog bäst att vi är som vi är.

    SvaraRadera
  3. *FNISS* ja vi jamar vi oxå att det ska vara så roligt för tvåbeningar att *spöka ut sig* så där, bara för att dom ska ngn stans eller få besök, mjau
    Kanske vi oxå skulle göra så, byta päls eller ngt åt det hållet, fast ddå kanske våra tvåbeningar inte skulle tro att det är vi, *funderar*


    Förresten, tassa över på våran blogg och kolla bilder som vi ÄNTLIGEN har satt in nu på bloggen.
    Vi vet att vi är jättedåliga med att sätta in bilder,
    MEN vi ska försöka bättra oss på den *Punkten*

    Tass tass
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  4. Mjau, det närmaste pälsbyte vi katter kommer, det är ju att göra som jag: Klippa av pälsen! Jag lovar, det blir en viss skillnad... I alla fall om man är en Wikki! *blink*
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  5. En bra sak är kanske att ha en massa färger i sin päls. Det är bra för så passar man ju till allt.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Visst kan vi fnissa lite åt våra tvåbeningars påhitt emellanåt. Fast huvudsaken är att de har roligt medan de provar kläder - och det har de ju! Då blir vi missar också glada. Vilken snäll tant som gav bort kläderna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Ni måste tänka på att det är lite synd om oss människor som måste kränga på oss en massa kläder varje dag, så då kan ni väl förstå att man kan bli glad av lite omväxling. Jag skulle i princip föredra att ha en rejäl päls (egen alltså!), men i praktiken tror jag att folk skulle stirra lite för mycket...

    SvaraRadera