Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 16 juni 2012

Imma

Har jag jamat förr att min matte är lite prillig? Idag kom Åskar på besök och var på sitt värsta humör... men matte fortsatte att dona i trädgården till regnet öste ner. Som om hon varken hörde eller såg! Själv höll jag mig i mitten av huset, som alltid när Åskar kommer, och Philemon stannade hos mig, han också. Däremot hörde jag efteråt att Sagge hade varit tuff - han gick t.o.m. ut i kattgården fast det både dundrade och regnade! *stora ögon*

Annars förbereder jag mig för besöket hos veten på tisdag. Jag skall bli testad igen, dels för njurarna och dels för sköldkörteln, så det blir väl stick i tassen och klistrigt bandage som vanligt *suckar*. Sagge skall förresten åka med, för matte vill ha vetens hjälp att klippa klorna på honom så att han är fin när hans husse kommer nästa gång. Tänk, nu är det inte långt kvar innan han får komma hem! Det värmer ett litet katthjärta, för jag förstår ju hur Sagge längtar... man kan höra honom ropa efter sin husse genom dörren där uppe.

2 kommentarer:

  1. Håller tassarna för att det går bra hos vettisen. Så skönt för Sagge att få komma hem! Men han har ju haft det bra hos er också, synd att ni inte har kommit överens så bra bara.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att Sagge snart får komma hem. Jag tror han och husse har längtat massor efter varandra. Hoppas det går bra hos stickisen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera