Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 3 juni 2012

Sagge

IDAG KOM HAN!!! Min husse kom och hälsade på mej en långlång stund, tänk att han faktiskt gjorde det! Min alldeles egna husse, som är bara min egen tvåbening och som jag slipper dela med andra katter... det ni, det är nåt annat än det här röriga gänget som måste dela på två tvåbeningar. Fattar inte att dom står ut?!?


Åååå, var det är jobbigt att vänta! *suckar*

Precis i början var jag lite blyg, för jag visste inte riktigt säkert om det verkligen var husse... han luktade annorlunda, och jag ser ju inte så där jamarbra på ena ögat, som ni kanske vet. Men efter ett tag blev jag alltmer säker, och när han lyfte upp mej i famnen visste jag - det VAR husse! Sen gosade vi mycket och bara var tillsammans, min allra egnaste husse och jag...


Här är jag och min husse - visst passar vi bra ihop?

Det enda jag tyckte var lite trist var att tvåbeningarna pratade så mycket med varandra hela tiden. De drack kaffe och te, och inget av det är gott, tycker jag... och så pratade de så att man blev alldeles trött i öronen. Jag la mej att vila i fönstret för att visa vad jag tyckte om deras pratande - men det verkade dom inte begripa?


Uschjam, så trött man blir av prat...

Men så kom då det LEDSAMMA - husse sa hejdå och gick, och jag fick inte följa med! *sniff* Vice matte sa att han kommer tillbaka igen, men dit är det ju en kattiljon timmar... nåjam, han tyckte att jag hade ett fint hotellrum i alla fall (jag visade honom runt så att han skulle veta hur jag bor här) och så fick jag tonfisk i en stor skål som tröst. Hoppas att det snart är tisdagonsdag! För det är då som husse skall komma och hälsa på mej nästa gång. Och vet ni, snart skall jag få flytta hem till husse igen! Det sa han, och det tror jag på, för min husse är en jamarfin kille, ska ni veta!

Innan jag slutar blogga måste jag få visa en bild på en stor fjäderkotlett som vice matte tagit. Jag tror i alla fall att hon har tagit den, för den var stendöd... ingen dålig jägare, för att vara tvåbening.

Tillagt av vice matte:

Faktum är att jag inte "tog" den döda björktrasten utan fann den liggande död nedanför mitt sovrumsfönster. Troligen har den slagit i fönstret och knäckt nacken, stackars fågel. Vi har gott om björktrastar, för de häckar i vår täta tujahäck varje sommar... för den här blev säsongen ledsamt kort.

Och så vill jag försäkra att Sagges husse tillåter att jag lägger ut fotot på honom och hans fina kattkille. Det var verkligen roligt att se dem tillsammans!

5 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att husse kom idag, du som var så ledsen igår! Så skönt att äntligen träffas igen och att han snart kommer tillbaka! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt Sagge! *klappar tassarna* Tänk att du äntligen fick träffa din husse och att du skall få träffa honom igen om några dagar. Jamarfin bild på er två. Hoppas du snart får komma hem på riktigt så du får ta tass om honom ordentligt, du vet att tvåbeningar behöver någon som gör det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Så fina ni är tillsammans, du och husse :)
    Hoppas att det inte dröjer så länge innan du får flytta hem till honom igen!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Så fin och söt Sagge är, mjau
    Ni undrade om priset för sagway
    Matte skrev lite fel.
    Priset är 325kr per person och segway
    inget annat, så nu har hon ändrat inne hos oss
    Priserna är så här:

    30 minuter----195 kr
    60 -:- 325kr
    90 -:- 450kr
    2 timmar -:- 540kr
    1 dygn -:- 1250kr
    1 helg -:- 1750kr

    Kanske att dom åker igen innan sommaren är slut
    återstår att se säger matte.

    Tass tass

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att husse kom. Han blev nog jätteglad att träffa dig också. Och jag tror det blir bra för dig att få flytta hem till honom snart. Du behöver nån att ta tass om i lugn och ro tror jag.

    SvaraRadera