Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 28 juni 2013

Imma

Av någon outgrundlig anledning tackade matte nej till mitt erbjudande om Renal Special? Hon påstod att den maten inte är gjord för människomagar utan för kattmagar, och att hon måste hitta på något som fungerar för henne. Tydligen hör äpplen dit, för sådana har hon köpt hem idag och gnager på när hon känner sig hungrig mellan måltiderna. Hmm... kan det verkligen vara bra? Jam har aldrig ätit äpplen, så jag är lite tveksam.

Philemon mår varken bättre eller sämre, ligger mest och vilar någonstans där det är varmt och skönt. Han tar sina mediciner och äter och dricker, så jag antar att han inte är alltför sjuk i alla fall... fast matte är orolig, det kan hon inte dölja för mig. Hon riktigt luktar oro! Så jam försöker tröstgosa med henne så mycket jag kan.

Ni har väl hört att Sippos andra bok är klar nu? Den behöver bara ett omslag, så går den att köpa... så vi sitter redo med mattes bankkort i tassarna, kan ni tro! Den första har vi nästan läst sönder, så kanske vi passar på att köper ett nytt ex av den också *fnissar*.

1 kommentar:

  1. Fyjam så otäckt av din matte att tacka nej till din goda mat !
    Har inte heller smakat äpplen och inte på nån annan frukt heller för den delen.
    Läste nåt om Sippos nya bok på fejjan , jag ska också ta tass om mattes bankkort när man kan köpa den :)
    Trevlig helg på er !
    P.S Vi ska visst få låna ett mobilt bredband gratis av Telia tills det riktiga blir lagat :)

    SvaraRadera