Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 20 juni 2013

Matte

Förlåt mig - det var inte meningen att "ljuga" om att jag skulle återkomma med bilder från kattutställningen i Örebro. Det som hände var att jag blev sjuk dagen efter, och sedan har vi varit ute de följande dagarna och kommit hem så sent att jag inte ens startat datorn. Det är först idag som jag sitter här och har tömt kameran... men nu skall jag gottgöra er och visa de bilder jag tog i söndags.

Örebro katthems monter

Den hemskaste frågan jag vet...
"Varför vill ingen ha mig?"

Evas katthem visade upp nykomlingen Nisse...

... samt veteranen Lucifer...

... samt den här vackerungen (som jag
skam till sägandes inte minns namnet på)

"Vår" veterinärassistent Ewa visade upp perser/exotic

Och så mötte vi en blivande morfar: kapten Jansson!

Jansson hade verkligen visat framtassarna denna helg

Hallen sedd uppifrån

Nackdelen med att komma en söndag eftermiddag är att både utställare och besökare är färre än tidigare under helgen... uppifrån såg det ganska "tomt" ut, men vi fick förklaringen i att det samtidigt pågick en större och för många utställare viktigare utställning på annat håll i landet. Sådant händer, tyvärr, och man kan ju inte vara på två ställen samtidigt!

Tillbaka vid Örebro katthems monter... här syns bl.a. alla
de vackra origami-stjärnorna som Wikkis matte skapat

Och gammelmatte fick träffa Jansson!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar