Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 24 oktober 2011

Jenny

Det börjar bli ordentligt kallt ute... jag är inte alls lika lockad att smita ut längre när någon av våra mattar öppnar ytterdörren, utan föredrar att stanna här inne i värmen. Tänk att man har fått det så här bra! Precis som förra vintern, sitter jag ofta i något av fönstren och tittar ut, tänker tillbaka på livet som hemlös och är glad att jag är här inne hos gammelmatte och kompisarna. Sedan gör det inte så mycket att Rafael stöddar upp sig eller att det kommer en främling då och då för att valla snabeldraken... jag jamar, har man det bara varmt och torrt, får god mat och friskt vatten samt ett bra lådrum (mattarna kallar det av någon anledning badrum) med lådor att gräva ner sina... ehrm, ja, ni vet... så behöver man inte så mycket mer. Förutom en massa gos, förstås! Matte säger att jag är ett gostroll, och den titeln bär jag med högburna morrhår, skall ni veta, för jag älskar att gosa!



Dessutom får vi inte glömma att jag ju har mitt viktiga uppdrag att sköta här i klostret. Jag är bolisassistent och skall snart bli bolis medan Sixten blir min bolisassistent... vi behöver vara två nu när inte Conny är kvar som sekerhetskatt i huset. Philemon, den där nye killen som bor hos abbemissan, skall skickas på specialträning till Jamlunda och bli undervisad av självaste Sippo - undrar om lillkillen begriper vilken stor ära det är?

3 kommentarer:

  1. Det begriper nog lillmissen inte alls.
    Gedigen utbildning som kräver mycket jobb.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag har ju själv aldrig varit hemlös, men Tindra har berättat om det. Jag förstår att ni sitter i fönstret och minns och då känner er glada över att ha ett eget hem nu.

    Jag ser verkligen fram emot att lära upp Philemon till en riktig säkerhetskatt, han har ju helt klart anlag för det.

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med värme och gos. Gos är bäst. Förstår att du vill vara inne! Jättefin bild på dig.Nosbuff

    SvaraRadera