Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 28 oktober 2011

Rafael

Äntligen börjar min matte (som de andra kallar gammelmatte) vara mer här hemma hos MIG istället för att försvinna iväg stup i kvarten! Det har varit så trist när hon har varit borta på det där sjuka huset och lämnat mig ensam med de här pappskallarna... ehrm, jag menar katterna, som bara är i vägen (kidsen) och som man inte kan göra något vettigt med (brudarna) därför att någon illvillig typ knipsat av mig mina mest värdefulla ägodelar utan att fråga om lov. Allt jag kan göra är att hålla dem på tasslängds avstånd när de blir för jobbiga eller försöker ta min mat... och då blir den andra matten sur och säger att "vi slåss inte här i klostret". Nähä, hur skall jag då få fram budskapet? Vad de här typerna som bor här hos mig inte har begripit är att JAG är den viktigaste katten och att matte är MIN, även om de kan få låna henne lite grand när jag har annat för mig. Fast det brukar jag inte ha när hon är hemma, då vill jag ligga tätt intill henne och bli gosad med och glömma de hårda åren utomhus. Det finns inget bättre sätt att dränka gamla sorger än under mattes smekande hand!

Hmpf, nu jamar Jenny att jag har "attitydproblem" och att hon skall prata med abbemissan om mig... kanske bäst man ligger lite lågt, åtminstone ett tag.



Kan jama att pälsen sakta är på väg att växa ut igen... vet inte vad jag gillar det, den är ju snygg och så, men det är rätt skönt att vara korthårig... får grunna på hur jag vill ha det.

4 kommentarer:

  1. Undrade just hur det var hos er. Fin bild på dig. Klart man vill ha gos med SIN matte. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Diu var verkligen en mycket vacker katt.

    SvaraRadera
  3. Såklart det är skönast när Matte är hemma. Hos bara bara dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är ju klart att mattar skall vara hemma och inte borta. Vi hävdar bestämt att det är den enda rätta platsen för en människa. Om de inte är hemma så kan de inte klappa och gulla med sin kisse och då är ju världen uppåner
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera