Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 16 oktober 2011

Matte

Förjamade Philemon! Nu har han rymt två gånger via källardörren och galopperat omkring i det våta gräset samt smitit in i den - för människor - supertäta tuja-häcken... mina tofflor är dyngsura, jag flämtar som en blåsbälg och har burit flera kilo katt mer än min nacke tillåter just nu. Dessutom hade jag hjärtat i halsgropen av rädsla att han skulle ge sig ut på vägen. Och så har han mage att genast ställa sig vid dörren och jama åt mig att släppa ut honom igen! *morr*

Börjar nästan att längta efter snön... fast det skulle inte förvåna mig om den här katten gillar snö!

7 kommentarer:

  1. Vilket busfrö Philemon är... och förmodligen så GILLAR han snön också, bara för att retas.
    Allvarligt talat, du måste försöka att hindra honom från att rymma. Det är inte bra för dig att jaga och bära kisse, Det vore bra om han kunde respektera det.

    =^.^=

    Kram och nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Hm... tror att det där med respekt är envägsbetonat, d.v.s. att katterna vill bli respekterade av oss, men inte respekterar oss tillbaka särdeles mycket. Philemon har vrålat vid dörrar och fönster ända sedan han var ute... mina öron vissnar snart, tror jag... men det hjälper inte, han stannar inomhus!

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
  3. Katter respekterar faktiskt människor. Philemon lyssnar och nickar och förstår att du inte vill att han skall gå ut. Att han sen skiter i det är en helt annan historia *fniss.

    Hoppas att du lyckas hålla den lille rymlingen inomhus utan att han börjar protestkissa bara. Kanske han glömmer alltihop med lite kast-med-lite-torrfoder-lek eller någon annan distraktion.

    Extra värmebuff till din stackars nacke!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Sambos och Roxys matte16 oktober 2011 kl. 22:55

    Ja ... vi skåningar är lite busiga...men vi gillar INTE snö!!

    SvaraRadera
  5. Men Philemon då !!
    Du kanske skulle låna skylten som jag hade på mitt blogginlägg igår ;-)
    Jag är osså en skauning (kommer från Höllviken) och jag ÄLSKAR snö !!!
    Finns inget bättre än att hoppa runt i snödrivor :)

    SvaraRadera
  6. Ha-ha, Philemon vet kanske inte att du har opererat nacken? Han tycker nog du kan bära honom som du brukar.

    SvaraRadera