Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 19 juni 2015

Majsan

Jahajam, då har man varit hos veten idag igen... och det var inte ett dugg roligare än förra gången. Jam börjar förstå vad Imma jamade om när hon hade träffat honom - att han alltid envisas med att sticka en i tassen och suga blod ur en. Inte för att det bekymrar mig särskilt, för sticket går fort över och han tar bara lite, lite blod... men att han nödvändigt skall göra det varenda gång man möts? Inte är det väl ett särskilt trevligt beteende, menar jam? Vi kunde väl dela en burk god kattmat istället, och jama om trevligheter som t.ex. fjäderkotletter eller mösslingar eller varför inte hur skönt det är att sola?

Tydligen var provsvaret inte bra, heller, för matte blev bekymrad och sa något om att min bukspottskörtel inte mådde bra. Vad i Skaparkattens namn är en bukspottskörtel?!? Och hur kan DEN må dåligt, om den nu finns inuti mig och JAM mår bra?!? Hursomjam blir resultatet att jam skall bli stucken i tassen IGEN... lyckligtvis inte redan om en månad, utan först i slutet av augusti. Puh!

Nåjam, nu stundar den stora missommarhelgen och matte har lovat oss sådan där moss som Rubina jamar om. Den skall bli spinnande att smaka på! Dessutom har mattarna köpt hem massor av fisk i små burkar, och jam skall minsjam se till att mina klosterkatter får smaka dem också...

2 kommentarer:

  1. Ha en jätte Glad MISS-sommar :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Men vad modig och duktig du är!
    Jag hatar veterinärer och då blir det först fullt ös och sen medvetslös - för annars kan inte ens den duktigaste eller starkaste vet undersöker mig...

    SvaraRadera