Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 26 januari 2010

Vi har fått en award!

Våran fine kompis Sippo, Östergötlands väktare nr. 1 och utbildad commandokatt med nosologi, buskologi och diverse andra viktiga kunskaper i sitt kloka huvud, har förärat oss denna fina award:



Och som goda klosterkatter skall vi förstås genomföra de uppgifter som hör till, åtminstone så gott vi kan. Alltså skall det nämnas sju saker om oss:

1. Imma skulle egentligen ha blivit avelshona, men de som tingat henne ville inte ha henne för att hon har två tår för mycket på bakbenen
2. Conny använder sina framtassar på samma sätt som människor använder sina armar - bl.a. kramas han!
3. Assar och Sixten har samma mamma, men med all sannolikhet olika pappor - Assar är nämligen långhårig som en skogis, medan Sixten är korthårig som en husis
4. Lille Rufus, som dog i somras, var alldeles prickig på magen!
5. Aragorn, som också dog i somras, var officiellt utnämnd till episkopal tempelkatt av biskopen i Liberala Katolska Kyrkan i Sverige
6. Jenny är en sådan där "sommarkatt" man läser om - en som blir utslängd och bortglömd när sommaren är slut och det är dags att åka hem till sta'n igen
7. Majsan är skilsmässokatt och fick inte följa med vare sig husse eller matte efter separationen...

Så är det meningen att vi skall nominera (och länka till) sju bloggkatter till den här awarden... men vi väljer att göra så här:

1. Bie-katterna Moses, Pi, Pricken och Svart får awarden för att de är våra bästaste kompisar och för att de är så bussiga och lånar ut sin husse när matte och gammelmatte behöver hjälp med något praktiskt!
2. Mimmi, Sessan, Chicko och Tarzan får awarden för att de inte låter sig mobbas av anonyma fåntrattar som skriver dumma saker i deras bloggkommentarer - heja, vännisar!
3. Marsvinen Arizona och Michigan får awarden för att de är så häftiga!

Och nu skall vi tassa in i ovanstående åtta katters och två marsvins bloggar för att meddela den glada nyheten!

Tass från Imma, abbemissa och taleskatt för klosterkatterna.

5 kommentarer:

  1. Det var inte lite beröm man fick av er. Jag blir alldeles generad ju. *röd om nosen* Det var skoj att få läsa sju saker om er. Jag visste inte att du Imma skulle bli avelshona. *morrhårsvift*

    SvaraRadera
  2. Hej på er alla det är Marie här, det var jag som tingade Imma och backade. Jag ser att det gick bra för dig ändå! Beklagar Aragorns död.
    Mvh
    Marie

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej, Marie!

    Jag förstår så väl att jag inte kunde bli avelshona när jag nu har de här extratårna. Sådant får man ju inte avla vidare på! Dessutom visade jag mig ju vara en liten blygis, som kissade på fel ställen och inte ta hand om min egen hygien... så jag hade ju absolut inte blivit någon bra mamma till kattungar. Jag har fått en fint liv här, matte älskar mig över allt annat och jag älskar matte lika mycket. Så allt blev så bra, så bra... tänk inte på att du "valde bort" mig, för så känner inte jag det.

    Nospuss från Imma, abbemissa.

    PS. Jag saknar brorsan så väldigt mycket... men de nya katterna är rätt okay, de också, så jag känner mig inte ensam i alla fall. DS.

    SvaraRadera
  5. OINK! så stolta vi är *popcornsskutt*
    Ska omedelbums beordra matte att tassa in på vår blogg och skriva och klutta din awarden.

    Massa nosphuss och kel från
    Michigan och Arizona.

    Tack Imma för den fina awarden vi fick det värmde i hjärteroten.
    Hör hur tjejerna oinkar att jag ska skynda på så vi kan tassa in i deras blogg och skriva.
    Och visst hittar vi er ^^ ska ändra adressen också. Gos och nos från tjejernas matte Sanna

    SvaraRadera