Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 13 februari 2015

Majsan

Idag är det städdag här... åtminstone på vår sida av huset, för vi har lyxigt nog städhjälp av hemtjänsten var tredje vecka. Vilket är tur, eftersom gammelmatte är urusel på att städa! *fnissar* Matte beklagade att inte hon också har städhjälp, men då sa gammel-matte att "om du får välja mellan att städa själv och att vara så gammal och sjuk att du måste ha hjälp utifrån, väljer du nog att kunna städa själv". Ärligt jamat såg inte matte ut att hålla med henne... men hon var klok nog att tiga.

Vet ni vad det är i morgon? jo, Alla Hjärtans Dag! Det betyder att vi katter kan vänta oss godis och presenter... för nog är det oss alla mattar och hussar firar i morgon?!?

Och på måndag fyller gammelmatte år... så i helgen måste vi planera.

3 kommentarer:

  1. Jag hör att ni har fullt upp.Kanske kan ni hjälpa matte lite med städningen? Fast viktigast är ju ändå planeringen inför gammelmattes födelsedag!

    SvaraRadera
  2. Att städa är jätteskojsigt om snabedraken inte stör (och det gör den inte när matte städar).
    Jag hjälper alltid till med att jaga sopborsten.
    Fast min matte påstår att jag "är i vägen" och det skulle gå mycket fortare uta att jag la min tass i städningen... *pyttsan*
    Vi ber att få kattulera Gammelmatte redan idag!
    Kurra, Kurra, Kurra, Kurra!!!

    Kram å nospussar till er alla i klostret!

    SvaraRadera
  3. Hmm det där med städning är ju ett kapitel för sig, så länge man slipper Snabeldraken går det ju an! Hurr Jam för fina Gammelmatte, fira ordentligt! nosbuffar

    SvaraRadera