Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 26 februari 2012

Imma

Matte är förkyld... och jag jamar om ursäkt i förväg, men jag tycker faktiskt att det är bra! För det är bara sjukdom som får henne att ta det lugnt och tillbringa mer tid i sängen... och att matte ligger still är det bästa jag vet. Då kan jag ligga tätt intill henne och bara må bra, nämligen. Så just nu har jag det riktigt bra!

Philemon är måttligt road, dock - han tycker alltid att vi slöar och att det inte händer tillräckligt här i huset. Vet inte vad han hade föredragit... kanske ett helt gäng kattungar i lagom busålder? Eller minimänniskor av den lite större sorten, som kan leka i timmar men samtidigt vet hur man visar en katt respekt?

Sagge är lycklig, för gammelmatte tillbringar mycket tid hos honom de här blåsiga dagarna (och nätterna). Vad husisarna tycker vet jag inte, men jag antar att Rafael är svartsjuk på Sagge just nu...

Å, innan jag slutar jama för idag, skall jag passa på att sända ett JAMARSTORT GRATTIS till Wikkis lilla matte, som fyller år i morgon. Kurra på dig! Sju klosterkatter, en akutkatt och två mattar önskar dig en riktigt fin dag. Och så vill jag gratta Arwen så jamarmycket till vinsten i Tasseri 7!

1 kommentar:

  1. Mattar eller hussar som ligger stilla är utmärkt just för att man kan gosa in sig så bra. Hoppas matte kryar på sig i alla fall. Vore ju bra om Sagge och Philemon kunde bli kompisar.. nOsbuff

    SvaraRadera