Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 23 mars 2015

Jenny

Ibland hjälper det liksjam inte vad man gör, det blir ändå inte som man vill. Rafael gjorde sitt allra bästa för att tvinga gammelmatte att ligga kvar i sängen i morse och hon fick faktiskt ta hjälp av Hemtjänst för att ta sig ur sängen eftersom han låg som en stor, tung stoppkloss i vägen *fnissar*... men sedan klädde hon sig och åt frukost och packade sin väska utan att lyssna på våra protester. Jag försökte sätta mig på henne flera gånger för att markera att hon skulle stanna hemma, men när matte anslöt lyfte hon bara ner mig på golvet varje gång jag hoppade upp igen, och rätt som det var åkte de. Och precis som vi hade befarat, var gammelmatte inte med hem när matte och Belle återvände från bilturen... så i slutänden blev det ändå inte som vi hade hoppats, gammelmatte är borta och matte säger att hon inte kommer hem på flera dagar för hon skall "opereras". Vad betyder det egentligen? Är det samma sort som den Hamilton råkade ut för? Jam får nog ta ett ordentligt allvarsjam med matte senare... men just nu kan jag inte, för jag är SUR på henne för att hon klippte mina klor fast jag sa att hon inte fick. Och ni vet ju hur det är, man måste få sura i fred en stund innan man kan börja låtsas som allt är förlåtet...

1 kommentar:

  1. Vi håller allt vi har för att Gammelmatte får komma hem till er igen snart! Trösta Rafael så gott ni kan under tiden!
    Tassikyr är alltid besvärlgt, men ganska skönt när det är klart :)

    Nosgos

    SvaraRadera