Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 11 november 2014

Jenny

WHOAAAAAAHAHAHA! Jag jamar bara det - har ni tråkigt, så sätt en limpistol i händerna på er matte eller husse! Jag trodde att jag skulle döööööö av skratt när matte kämpade med låååånga och givetvis väldigt klibbiga limtrådar, brände sig på munstycket och fick lim överallt där hon absolut inte skulle ha det... nu har jag ont i magmusklerna, men det var det jamerligen värt!

Kan förresten rapportera att det där snöret som BM hade med sig och sedan lämnade kvar när hon åkte härifrån är alldeles utmärkt. Idag har Sixten, Rafael och jag lekt med det - samtidigt! För det är ett låååååååångt och hållbart snöre. Tänk så praktiskt med en leksak som räcker till många på en gång... man slipper sitta och se på när någon annan har kul, medan man väntar på att det skall bli ens egen tur *kurrar*.

Hrm... jam, nu var det ju inte det jag skulle jama om idag, faktiskt. Istället skulle jag berätta att på torsdag fyller Majsan och jag år, vi blir faktiskt hela TIO ÅR, och det skall givetvis firas med ett rejält PARTY! Så på kvällen, när alla mattar och hussar (och hundar) gått och lagt sig, är ni välkomna hit på stor fest med alla tillbehör - massor av smaskig mat, gott om niptinis och vargtassar, lekar och dans. Philemon insisterar på att upprepa senaste festens lek "Försten till taket" och så blir det förstås "Inte nudda golvet" och röj i källaren, där det finns spinnande vrår att nosa igenom och gömma sig i *fnissar busigt*. Vi ses väl? Tass på det!

7 kommentarer:

  1. Vi kommer hela gänget från Södertälje Katthem! Fattas bara!

    SvaraRadera
  2. Jamarns vad skojsigt, vi kommer naturligtass!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Vi vill också komma, vargtass låter spännande..... :-o

    SvaraRadera
  4. Tänk vad de kan vara underhållande ibland våra människor! Vi kommer och firar med er på torsdag! Vad kul det ska bli! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Klart att jag kommer ;-)
    Beställer kattikoptern genast!

    Nosgos
    /Amanda

    SvaraRadera
  6. Vi har också beställt Kattikoptern, så vi kommer också på Torsdag ngn gång.
    ska bli skojsigt.

    Tass tass

    SvaraRadera
  7. Det där hade jag också velat se *fnissar*
    Matte säger att hon har en sån där limpistol , men att den tänker hon då INTE använda när jag är i närheten för jag har alldeles för långa tassar *funderar vad hon menar med det ??*
    Klart som Tonfisksspad att jag kommer på festen imorgon , beställer en KATTikopter jag med :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera