Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 12 november 2014

Majsan

Ibland kan jag inte begripa att Jenny och jag är jämnåriga... här far hon kring väggarna för att göra i ordning till festen, och själv sitter jag någonstans där jag inte är i vägen och blir utmattad bara av att se henne. Puh! *vänder mig om och ryter* Håll tyst, Jenny! Det har inte alls med att göra att du väger mindre än jag! *återgår till datorn* Lyckligtvis behövs inte min insats, för killarna är fulla av förväntan inför i morgon kväll och hjälper gärna till med alltsammans. Belle blev lite ledsen när vi berättade att den här festen är för enbart katter... men när jag hade jamat en stund med henne om att huset blir fullt med sådana som vi husisar, insåg hon att det nog var lugnast att hon tillbringade natten i sängen hos matte istället. Jam menar, om hon tycker att vi är lite småläskiga, vad skall hon då inte tycka när ni allihop ramlar in här?!? Fast vi har givetvis lovat att spara godbitar åt henne, för hon gillar mat lika mycket som vi!

Mattarna lär sova som stenar, så dem behöver ni inte oroa er för. I morgon bitti skall det nämligen grävas i trädgården - grävmaskinen har redan kommit hit och står uppe vid garaget, har vi sett från köksfönstret. Vi skall få vår nya vattenledning nergrävd så att inte frosten tar den, säger gammelmatte... tänk inte visste jag att frosten var otäck till och med för slangar! Att den gör illa hemlösa katter vet jag alldeles för väl, men en slang lever ju inte... *fundilerar* Nåjam, vad jag vill komma till är att matte måste stiga upp tidigt, vilket inte alls tilltalar henne, och så måste de vara med och hålla koll på de där grävarna... så de lär vara JAMARTRÖTTA när det är sängdags. Vilket är bra, för då gör det inte så mycket om festen blir lite högjammad *fnissar*.

1 kommentar:

  1. Men visst är det skönt att bara sitta o titta på när andra arbetar :)
    Jo du sånna däringa vattenrör kan frysa om det blir kallt ute , fråga min matte och husse.
    För många många år sedan så var det smällkallt jamar länge och då frös vattnet in till lägenheten , så hyresvärden fick låna sånna där mojänger som dom har på kyrkogården när man ska begrava någon mitt i vintern.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera