Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 24 oktober 2015

Rafael

Det är bättre nu när inte matte... förlåt, gammelmatte skall det ju vara... ligger på sjuka huset hela tiden. Men bra är det inte, för hon är borta nästan hela dagarna i alla fall! *suckar djupt* Varannan dag kommer det en tvåbening jamartidigt på morgonen medan det fortfarande är mörkt och hämtar gammelmatte i en bil som kallas taxi fast den inte alls liknar en tax, och sedan kommer hon tillbaka med en annan sådan där taxi på kvällen när det nästan blivit mörkt igen. Under tiden hon är borta är matte inte ett dugg gosig, utan springer omkring och gör allt möjligt onödigt - eller så ligger hon i sin säng med den där eländiga migränen inuti sitt huvud. Jag har frågat Majsan vad en migrän är och hon säger att hon tror det är ett otäckt troll som bråkar och hamrar matte på insidan av skallen. Vad skall det vara bra för? undrar jag. Det vet inte Majsan heller, och vi tycker båda att matte borde bita det där trollet över nacken en gång för alla. Får jag syn på det, skall jag göra det åt henne - mina tänder är mycket vassare!

Nu är det lyckligtvis helg, och även om gammelmatte var borta hela dagen idag också har hon kommit hem och lovade mig att stanna hemma i två hela dagar för att gosa med mig. Det ser jag fram emot!

1 kommentar:

  1. Förstår att du saknar gammelmatte, Rafael, du får ta vara på tiden, när gammelmatte är hemma. Den där eländiga migränen borde skrämmas bort ordentligt, så matte slipar hamrandet i huvudet. Nospussar till alla

    SvaraRadera