Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 28 augusti 2013

Imma

Idag kom matte hem senare än vanligt... hon sa att hon hade måst handla kattsand också innan hon åkte hem från Skövde, och det första hon gjorde när hon kom hem var att städa ur alla våra sandlådor riktigt ordentligt - vi är ju några stycken katter här i huset! Så det tog en bra stund innan jag fick henne att starta datorn och ta fram vår blogg åt mig... men nu skall jag redovisa hur långt vi hittills har kommit i auktionen i alla fall!

CD-boken "Caspian, prins av Narnia" - Tiger, Nova och Sudden bjuder 40 kr

CD-boken "Hästen och hans pojke" - Tiger, Nova och Sudden bjuder 40 kr

CD-boken "Häxan och lejonet" - Tiger, Nova och Sudden bjuder 40 kr

CD-boken "Djävulen och fröken Prym" - Bröderna Bus och Busan bjuder 150 kr

Boken "Katten ser dig" - Karlavagnen bjuder 500 kr

Findus-handduken - inga bud ännu

Auktionen fortsätter t.o.m. nu på söndag den 1 september, och vi tycker att det hela är jamarspinnande! Hoppas att ni också tycker det?

Så kan jag hälsa från gammelmatte, som kämpar tappert för att träna upp sitt pratande igen efter den där stroken. Matte är hos henne varje dag och de övar hela tiden genom att läsa högt, spela TP, sjunga psalmer och lösa korsord. En logoped hjälper också till. Idag hade matte och gammelmatte dessutom varit några våningar ner i samma hus och hälsat på de som jobbar på njuravdelningen, där hon vanligen ligger när hon är inlagd. De blev lite förskräckta när det förstod att gammelmatte fått en stroke, men de var glada över besöket i alla fall.

Eftersom gammelmatte även har blivit lite svag i högra sidan av kroppen, har hon fått låna en dator som hon skriver på för att träna fingrarna. Matte har tagit med block och pennor till sjukhuset, så att hon kan träna att skriva för hand också.

Nu är både Philemon och jag helt återställda från kattsnuvan, och än så länge har vi inte hört någon av husisarna nysa på det där snuviga sättet... de kanske klarar sig? Hoppas det, för medicinen är verkligen inte god *ryser*.

5 kommentarer:

  1. *voff*
    -Jajaja...liiite vana är ni väl efter Belle?

    Jag måste bara få vifta lite vänligt åt er, både gammel-matte, matte och alla kissekatter...
    *vift vift vift*

    Jag håller alla mina klor om snabbt tillfrisknande!!!

    *dubbelvift*

    Trassla

    SvaraRadera
  2. Nu tycker vi det skall bli lite fart på auktionen jamar Tiger, Nova och Sudden. Vi bjuder över oss själva och ger 75 kronor för CD-boken "Caspian, prins av Narnia", CD-boken "Hästen och hans pojke" och CD-boken "Häxan och lejonet". Och vi betalar portot.

    SvaraRadera
  3. Mitt bud på Katten ser dig boken står ju fast på femhundra men för att få lite fart på handduken så bjuder jag 100 sekiner för den! Jag betalar givetvis mitt porto själv e basta!

    :-)

    SvaraRadera
  4. Vi menar såklart 75 kronor styck! Inget annat...

    SvaraRadera
  5. Vi lade ett bud på 2 kattringar (200:-) på handduken igår under auktionsinlägget.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera