Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 22 februari 2011

Jenny

Det finns saker som tvåbeningar gör, som jag har svårt att förstå logiken i. Som detta med sandlådan, till exempel. De vill inte att vi gör våra behov på golvet, utan ordnar sandlådor åt oss för att vi skall kunna göra som ute och gräva ner vår avföring. Så långt är det helt okej för min lilla hjärna... men vad jag inte begriper är att de sedan är så förtjusta i att gräva upp vad vi grävt ner?!? Jämt och ständigt är de där och rotar i lådorna med en spade, gräver noga upp vartenda litet spår av kattlig aktivitet och samlar alltsammans i en plastpåse. Vart de där påsarna tar vägen sedan, vet jag inte... usch, de sparar dem väl inte någonstans?!? *ryser* Det vore verkligen höjden av läbbighet, till och med för tvåbeningar! *ryser ännu mer*

Apropå det, kan jag rapportera att vi haft en tvåbening i blåkläder här, som hjälpte gammelmatte att laga hennes sandlåda... eh, toalett heter det visst. Såsom varande klostrets bolisassistent övervakade jag förstås det hela mycket noga, såg till att tvåbeningen gjorde ett bra jobb och att han blev ordentligt utföst ur reviret efteråt *svanshonnör*.

5 kommentarer:

  1. Hm, nu när du jamar om det så händer ju samma sak här. Men jag har sett husse slänga det i en öppning i husväggen. Undra vart det tar vägen då. *funderar*

    Skönt för gammelmatte att du fanns i närheten och kunde övervaka det hela, samt köra ut människan när han jobbat klart.

    SvaraRadera
  2. Då finns det bara en sak att göra!
    NI får helt enkelt gräva upp hennes skit ur, vad hette det... toalett!
    Så ska vi se vad hon säger då.

    SvaraRadera
  3. Det är ju likadant här! Men det är bra när det bara är sand i lådan! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Ett hål i väggen?!? *stora ögon* Det var det konstifikaste jag har hört! Vart tar det vägen då? När matte och gammelmatte slänger saker här, så kör de iväg med dem i bilen någonstans och sen när de kommer hem igen har de inte skräpet med sig.

    Max och Måns, njaee... det låter inget vidare att gräva i toaletten, för den är full med vatten och jag tycker inte om att bli blöt om tassarna!

    Tass från Jenny, bolisassistent.

    SvaraRadera
  5. Alltså. Jag har funderat på samma sätt.
    Mima tvåbeningar gräver ju inte någon LÅDA. (Om man inte betraktar hela omgivningen som en "låda"...)
    MEN.
    De plockar också upp vad jag har, hrrmmmm, gjort, med hjälp av en plastpåse.
    OCH.
    För det mesta stoppar de dessa påsar i stora svarta burkar som står här och där, mitt i "ute".
    Nu kommmer det värsta: Matte har sagt att det är någon KO-MUN som tar hand om plastpåsarna.
    Ko-mun? I all ära. Jag VET faktiskt att kor har fyra magar, löp -(något för mig emellanåt?)blad - och nätmagen och lilla våmmen. men var är då plastmagen (eller hundbajsmagen???)
    *fattar ingenting, som vanligt*
    *vift vift vift*

    SvaraRadera