Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 30 maj 2012

Gammelmatte Gitte

Idag har jag varit väldigt sjuk. Skakat som ett asplöv. Kicki fick stoppa om mig ett tjockt överkast och två fleecefiltar innan jag slutade skaka. Så låg jag när de rara flickorna kom för att dammsuga hos mig, så då fick jag tassa över till min lägenhet och lägga mig på soffan medan de gjorde fint hos mig. Sedan tassade jag tillbaka till Kickis lägenhet där jag svepte in mig igen och sov till tvåtiden då jag helt plötsligt började svettas kopiöst. Jag tog då av mig filtarna och överkastet, men då frös jag så jag fick lägga över mig överkastet igen och så somnade jag någon timma. Så här har det hållit på hela dagen och inte nog med att jag är dålig, Kicki ligger i migrän idag. Hon var uppe en stund och ordnade med mat åt oss, men nu ligger hon igen. Hoppas att vi mår bättre i morgon för då ska vi till Vårdcentrum igen.

Faktum är att gräset växer sig allt högre och varken Kicki eller jag klarar av att klippa det. Finns det någon vänlig själ som läser detta som kan hjälpa oss? Vi skulla vara så tacksamma. Gräsklippare finns och den är jättebra och vi har bensin i en dunk. Snälla, hjälp oss. Jag behöver också hjälp med att gräva ett litet potatisland, men det är inte lika viktigt som gräsklippningen.

Sedan vill vi också gratulera Wikkis lilla matte, som har tagit körkort! Jättemycket kattulerande till det!

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att ni är sjuka. Kan det vara ditt socker som "busar"? Hoppas att ni kan få hjälp med gräsmattan och att ni mår bättre imorrn!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de rara orden. Det löser sig väl på något sätt om vi bara tar det lugnt och inte hetsar upp oss.

      Kram

      Radera
  2. Hade gärna hjälpt er men bor för långt ifrån dessvärre. Hoppas att ni kryar på er och att gräset blir klippt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du bor för långt bort, men tack för det gulliga svaret.

      Kram

      Radera